חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בחמאס טוענים: "סינוואר יצא מהמנהרות וביקר באזורי הלחימה"

הזדמנות אחרונה חמאס
מחבלי חמאס. קרדיט: Hadi Mohammad. Creative Commons Attribution 4.0

מקור בכיר בחמאס דוחה טענות שפורסמו לאחרונה, לפיהן ארגון הטרור מוכן לשחרר פחות מ-20 שבויים בשלב הראשון של הפסקת אש עם ישראל.

ההצעה המוצעת סותרת דיווחים קודמים לפיהם ארגון הטרור ישחרר 40 שבויים ישראלים חיים בשלב הראשון של הסכם הפסקת אש זמנית שנדון בקהיר.

קרדיט: דובר צה"ל

המקור בחמאס, המצוטט על ידי העיתון הערבי "אל-ערבי אל-ג'דיד" היושב בלונדון, מכחיש גם ספקולציות לפיהן אין יותר מ-20 שבויים בחיים, וטוען כי בידי הארגון נמצאים לפחות 30 חברי כוחות הביטחון הישראלים .

"אי אפשר, כמובן, לקבוע במדויק את מספר האסירים החיים, אך מה שבטוח הוא שהוא גבוה יותר מהמספרים שמופצים בתקשורת העברית", אומר המקור.

פסח נח"ל עזה
קרדיט: דובר צה"ל

בנוסף, הוא טוען ללא כל ביסוס כי חמאס מחזיקה בכ-30 "גנרלים וקציני שב"כ" שנלכדו ב-7 באוקטובר, וטוען כי הם מוחזקים "במקומות מאובטחים היטב" ו"אי אפשר להגיע אליהם".

"סינוואר יצא מהמנהרות"

המקור טוען גם שמנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, שדווח כי התבצר במנהרות במשך חודשים לאחר שהוגדר כיעד מספר 1 של ישראל, יצא מהמנהרות אל האזורים בהם נערכו בעבר קרבות בין אנשי ארגון הטרור לצה"ל, ואף וקיים שיחות עם מנהיגי חמאס בחו"ל כדי לספק להם "דיווחים מהשטח" על "כוחו ויציבותו" של ארגון הטרור.

עו"ד יהודי סינוואר
יחיא סינוואר, מנהיג חמאס. קרדיט: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים.

בראיון נפרד לערוץ "אל-אשרק" היושב בדובאי, טוען בכיר חמאס ח'ליל אל-חאיה כי ארגון הטרור הפגין "גמישות" במשא ומתן בקהיר, והפחית את מספר האסירים הפלסטינים שהוא דורש לשחרר בתמורה לכל "חייל" ישראלי (זכר או נקבה) מ-500 ל-50.

אל-חאיה מציין עוד כי חמאס לא תתנגד בשלב זה להקמת מדינה פלסטינית לאורך גבולות 1967 הכוללת את הגדה המערבית ועזה, כולל שיבת פליטים פלסטינים, אך מדגיש שההסכם יהיה זמני בלבד ומתעקש על "הזכות ההיסטורית של הפלסטינים לכל האדמות הפלסטיניות".

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן