חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הנשיא הרצוג על הקשר שבין יום השואה ל-7 באוקטובר: "פצעים פתוחים בלב"

הרצוג שואה 7 באוקטובר
נשיא המדינה יצחק הרצוג. צילום: עמוס בן גרשום לע"מ

במהלך טקס "לכל אדם יש שם" בכנסת, נשא הנשיא הרצוג נאום מרגש בו קשר בין יום השואה למלחמה שפרצה ב-7 באוקטובר. הוא התייחס לחטיפת אלכס דנציג וסמ"ר מתן אנגרסט, והביע זעם וצער על מצבם של בני הערובה.

"נשברנו לרסיסים, ראינו דברים שלא חשבנו שנראה שוב כעם חופשי בארצו", אמר הנשיא הרצוג. "פצעי ה-7 באוקטובר עדיין פתוחים בלבנו, אנו אבלים ומתאבלים, ולא נוכל לשתוק כל עוד אחינו ואחיותינו בני ערובה בידי רוצחי חמאס."

הנשיא הרצוג נזכר בקרובי משפחתו שנספו בשואה, וכן בקרובי משפחתם של בני הערובה אלכס דנציג וסמ"ר מתן אנגרסט, מומחה לשואה. הוא הדגיש כי זיכרון השואה הוא צו מוסרי, וכי אסור לנו לשכוח את זוועות העבר: "אנו חייבים להילחם על עתיד ילדינו".

הנשיא הרצוג בנאומו במהלך טקס "לכל אדם יש שם" בכנסת. קרדיט: נתן ווייל, דוברות הכנסת

בהמשך הדגיש הנשיא הרצוג את חשיבות האחדות הלאומית מול איומי הטרור, וקרא לציבור להירתם למאבק למען חילוץ כל החטופים.

"אנו עומדים מול אתגר קשה", אמר הרצוג. "טרור חמאס מאיים על חיי אזרחים חפים מפשע, ואנו חייבים לעשות כל שביכולתנו להגן עליהם. עלינו להתאחד כעם, להניח בצד את המחלוקות הפוליטיות ולעמוד יחד מול האויב המשותף."

בהמשך, הוא קרא לציבור להביע תמיכה במשפחות בני הערובה, ולהתפלל לשחרורם המהיר. "מחשבותינו ותפילותינו עם משפחות אנגרסט ודנצ'יג. אנו קוראים לכל אדם בישראל להרים קול ולהביע סולידריות עם משפחותיהם. אנו לא נשכח את בנינו, ולא ננוח עד אשר ישובו הביתה בשלום."

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן