חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שר האנרגיה מעריך: אלה הסיכויים להפסקת חשמל ממושכת בישראל

הפסקת חשמל ממושכת
אילוסטרציה: אנספלש

שר האנרגיה, אלי כהן, פרסם הערב סרטון שבו הוא מרגיע את הציבור מפני חשש להפסקת חשמל ממושכת במהלך מלחמה.

"מדינת ישראל נערכת לאפשרות של הרחבת המלחמה, ולניסיון של אויבינו לפגוע במתקנים אסטרטגיים במשק האנרגיה", אמר כהן. "חשוב לי מאוד לעשות סדר נוכח גל השמועות בעניין אספקת החשמל במקרה של הרחבת המלחמה".

כהן הדגיש כי "השמועות על תרחישים של הפסקת חשמל למשך שבועות או חודשים הן חסרות בסיס, והסיכוי לכך הוא אפסי עד לא קיים. אף תושב במדינת ישראל לא ייאלץ להתמודד עם הפסקת חשמל לאורך שבועות. כל המתקנים שמספקים אנרגיה למדינת ישראל מוגדרים כמתקנים אסטרטגיים ומוגנים על ידי כוחות הביטחון".

תרחיש עלטה? בחברת חשמל לא מתרגשים: "אין צורך בגנרטורים"

לדברי כהן, "גם בתרחיש קיצון של פגיעה במתקן אנרגיה – הקמנו מערך גיבויים חסר תקדים אשר מאפשר לנו לנתב חשמל בתוך זמן קצר לכל אזור שנפגע. חשוב לציין, למדינת ישראל יש כיום יכולת לייצר חשמל ממגוון גדול מאוד של מקורות, הפרוסים ברחבי הארץ, מעל האדמה, עמוק בקרקע, ובלב ים. יש לנו אסדות גז, מאגרים של סולר, מאגרים עצומים של פחם, ואנחנו מייצרים חשמל בהיקפים גדולים ממקורות של אנרגיה מתחדשת באתרים רבים".

"השקענו מיליארדי שקלים כדי להבטיח אספקת אנרגיה סדירה לכל אזרחי ישראל, בשגרה ובחירום, ואף אחד לא יהיה מנותק לאורך זמן מחשמל", הוא הוסיף. "אין שום סיבה אמיתית להיכנס לפאניקה".

לעדכונים והרחבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן