...
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המערב מגן על ישראל: גינויים ותמיכה לאחר המתקפה האיראנית

טיל שיוט עיראק
קרדיט: אנספלאש

מדינות רבות במערב גינו את מתקפת הכוחות האיראניים חסרת התקדים על ישראל שבוצעה באמצעות מל"טים וטילים והביעו תמיכה חזקה בישראל בעקבות ההפגזה האווירית שהתרחשה אמש.

ארצות הברית, בריטניה, קנדה, גרמניה, דנמרק, נורבגיה, הרפובליקה הצ'כית, ארגנטינה ופרגוואי גינו כולן את התקפת איראן, כמו גם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ונציג מדיניות החוץ של האיחוד האירופי ז'וזפ בורל.

איראן תוקפת בישראל: עשרות אזעקות ומאות יירוטים ברחבי הארץ

מדינות רבות אף הלכו צעד קדימה והביעו סולידריות עם ישראל או הצהירו על מחויבותן לביטחונה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ומזכיר המדינה אנתוני בלינקן חזרו על מסרם שאמנת ארה"ב לביטחון ישראל מפני איראן היא "מוצקה", בעוד ראש הממשלה הבריטי רישי סונאק אמר שהממלכה המאוחדת "תמשיך לעמוד על משמר ביטחונה של ישראל".

ביידן פתרון שתי המדינות
הנשיא ביידן. קרדיט: מארק ניימן, לע"מ

ראש הממשלה הקנדי ג'סטין טרודו אומר שקנדה "מגנה באופן חד משמעי את התקפות האוויר האיראניות נגד ישראל", ומוסיף: "אנו תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה ועל תושביה מפני התקפות אלו".

שר החוץ הגרמני מביע סולידריות עם ישראל, כמו גם נשיא ארגנטינה חאווייר מילאי, שמשרדו אמר כי "מביע סולידריות ומחויבות בלתי מעורערת למדינת ישראל".

דובר אנונימי ממשרד החוץ הסיני אומר ש"סין מביעה דאגה עמוקה מההסלמה הנוכחית" וקוראת ל"צדדים הרלוונטיים" להימנע מ"הסלמה נוספת".

איראן מאיימת בתגובה
אילוסטרציה: אנספלאש

שר החוץ של צ'ילה אומר שהמדינה "מגנה את השימוש בכוח" אך אינו מגנה במפורש את איראן, בעוד משרד החוץ של מקסיקו "מביע דאגה עמוקה מהמתקפה האיראנית" אך גם אינו מגנה ישירות טהרן.

ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס אומר רק שממשלתו "עוקבת אחר האירועים במזרח התיכון בדאגה עמוקה" ואומר ששגרירויותיה יישארו פתוחות "לתמיכה בספרדים באזור".

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.