חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בעקבות איומי דאעש: צרפת מחזקת את האבטחה במשחק בין פ.ס.ז' לברצלונה

פיגוע באולימפיאדה צרפת משטרה
אילוסטרציה: אנספלאש

המשטרה הצרפתית מחזקת את האבטחה סביב אצטדיון פארק דה פראנס של פ.ס.ז' בפריז לקראת משחק הכדורגל הערב (רביעי) נגד ברצלונה, בעקבות איומים מצד דאעש לביצוע פיגועים. איומים אלה מגבירים את החששות הביטחוניים לקראת אולימפיאדת הקיץ הקרובה.

פ.ס.ז' וברצלונה ייפגשו מאוחר יותר הערב במסגרת רבע גמר ליגת האלופות, משחק שצפוי להיות משודר למאות מיליוני צופים ברחבי העולם.

חיים סירוטקין
אילוסטרציה: אנספלאש

גם ספרד ובריטניה הכפילו השבוע את האבטחה לקראת משחקי רבע גמר ליגת האלופות שיתקיימו בשטחן, לאחר שדאעש קרא לתומכיו לתקוף את האצטדיונים המארחים, בין היתר באמצעות רחפנים.

בפארק דה פראנס גוררת המשטרה רכבים חונים ומציבה מחסומי בטון. לפי ארגון Site Intelligence, העוקב אחר פרסומים של ארגוני טרור, דאעש קרא לתומכיו לשחזר את הפיגוע באצטדיון סטאד דה פראנס בנובמבר 2015, תוך פרסום תמונה של אצטדיון פארק דה פראנס.

תמונה נוספת שפורסמה על ידי Site Intelligence קוראת לטרוריסטים להשתמש ברחפנים כדי לתקוף את האצטדיונים. ספרד הודיעה כי הציבה יותר מ-2,000 שוטרים במדריד כדי לאבטח את המשחקים שיתקיימו שם.

זרוע דאעש באפגניסטן, ISIS-K, הפכה פעילה במיוחד בחודשים האחרונים. הארגון נטל אחריות על פיגוע התאבדות קטלני שהתרחש בהופעה סמוך למוסקבה בחודש שעבר, וכן על שני פיגועי התאבדות באיראן שגבו את חייהם של כ-100 בני אדם בתחילת השנה.

לעדכונים והרחבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן