חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טעות חמורה בביה"ח: אמא גילתה שהתינוק שגידלה אינו שלה

גילתה שהתינוק אינו שלה
אילוסטרציה: אנספלאש

אחרי 4 שנות טיפולי פוריות – גילתה שהתינוק אינו שלה: האירוע החמור התרחש בספטמבר האחרון בבית חולים בדורסט, אנגליה. מייזי בת', בת 22, ילדה את בתה איזבל. לדברי בת', היא גילתה את הטעות המביכה רק כאשר ניסתה להחליף את החיתול של בתה וגילתה שהיא מטפלת בתינוק ממין זכר.

"יכולתי להיניק את התינוק הזה או שהאמא שלו יכלה להתעורר לעריסה ריקה", אמרה בת' לקטארס ביום רביעי.

מיד לאחר לידת איזבל, מיילדות הודיעו לבת' שהתינוקת זקוקה לטיפול פוטותרפיה (טיפול באור) ותדרש להישאר בחדר מיוחד. לילה אחד, בת' הלכה לבדוק את התינוקת החדש שלה ומצאה מיילדת במשרד מחזיקה בפעוט.

אילוסטרציה: אנספלאש

"זמן קצר לאחר מכן, המיילדת יצאה מהמשרד ואמרה לי לבוא פנימה כי איזבל שם. פשוט הנחתי שהם הוציאו אותה עם עריסת הפוטותרפיה שלה בזמן שהייתי בשירותים", טענה בת'.

"הן (האחיות) אמרו לי שהחזיקו אותה שם זמן מה כי היא בכתה הרבה", המשיכה. "הן אמרו לי שהיא נראית בדיוק כמוני. בשלב זה היה כל כך מוקדם והייתי יומיים אחרי הלידה, אז פשוט לא שאלתי שאלות ולקחתי את התינוק חזרה למיטה שלי."

רק מאוחר יותר, כאשר בת' ניסתה להחליף את חיתול התינוק, היא גילתה שהיא מטפלת בתינוק בן, ולא בבתה. "התגובה המיידית שלי הייתה – 'מישהו גנב את התינוק שלי'", סיפרה בת'. "הייתי מפוחדת לחלוטין. אחרי ארבע שנים של אי פוריות – חשבתי שאיבדתי את התינוקת שלי רגע אחרי שילדתי אותה."

אילוסטרציה: אנספלאש

בת' מאמינה שהמיילדות טעו בין איזבל לבין תינוק בן אחר בבית החולים, אך היא אינה יודעת אם האם השנייה ידעה אי פעם שהתינוק שלה הוחלף. "האמא השנייה ישנה במחלקה אחרת לגמרי ממני ואני לא יודעת אם היא ידעה אי פעם שהתינוק שלה הועבר אליי", הסבירה. "חשבתי שאיזבל הייתה בעריסת הפוטותרפיה שלה כל הזמן הזה, אבל עכשיו הבנתי שאין לי מושג מה קרה איתה בזמן שהייתי במיטה עם התינוק השני."

בתוך כך בית החולים פתח בחקירה כיצד התרחשה הטעות. לוריין טונג, מנהלת מחלקת המיילדות בבתי החולים דורסט, אמרה כי "אנו מצטערים עמוקות על כל מצוקה שנגרמה ויצרנו קשר עם האם כדי להציע לה תמיכה."

"אנו מבקשים ממנה לחזור אלינו כדי לעזור לנו בחקירה שלנו", הוסיפה טונג. "בטיחות ההורים והתינוקות שלנו היא בראש סדר העדיפויות שלנו ואנו מחויבים לספק תמיכה מלאה למשפחות המעורבות."

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן