חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקראת פיצוץ ביחסים? ביידן מזהיר את נתניהו מפני הפסקת תמיכה אמריקאית

נתניהו ביידן
נתניהו וביידן (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הזהיר את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בשיחת טלפון מתוחה שהתקיימה אתמול, כי ארה"ב "לא תוכל לתמוך" בישראל אם לא יהיו שינויים משמעותיים באופן ניהול המלחמה בעזה. כך דיווח אתר החדשות "אקסיוס", תוך ציון שלושה מקורות המעורים בנושא.

לפי הדיווח, ביידן לא פירט מה יהיו ההשלכות של הפסקת התמיכה האמריקאית, אך עוזריו לא שללו באופן מפורש את האפשרות שהממשל יתחיל להתנות את הסיוע לישראל. שיחת הטלפון אתמול הייתה הקשה ביותר שקיים ביידן עם נתניהו מאז תחילת המלחמה, הן מבחינת הטון והן מבחינת התוכן.

נתניהו לאמריקנים או"ם חמאס
צילום: חיים צח, לע"מ

ביידן דרש מנתניהו להפסיק את הלחימה בעקבות התקיפה הקטלנית של צה"ל על שיירת "מטבח מרכזי עולמי". ארגון הסיוע "מטבח מרכזי עולמי" וארגוני סיוע אחרים הודיעו על השעיית פעילותם בעזה בעקבות התקיפה, וביידן רמז שהפסקת הלחימה תמנע קריסה מוחלטת של מערך חלוקת הסיוע.

נתניהו השיב כי אין צורך בהפסקת הלחימה מאחר שישראל מיישמת נהלים חדשים בשטח. לדבריו, הפסקת אש מותנית בשחרור החטופים על ידי חמאס – עמדה שאותה ארה"ב תמכה בה בעבר, אך כנראה זנחה בשבועות האחרונים לנוכח ההידרדרות במצב ההומניטארי.

בקשתו של ביידן להפסקת לחימה שלא במסגרת עסקת חילופי שבויים הפתיעה את נתניהו, כך אמר גורם ישראלי בכיר לאקסיוס.

ביידן פתרון שתי המדינות
הנשיא ביידן. קרדיט: מארק ניימן, לע"מ

בפגישה של הקבינט המדיני-ביטחוני לאחר השיחה, ציין נתניהו כי גם הודעת הבית הלבן לא התנתה באופן מפורש הפסקת אש בעסקת חילופי שבויים. לפי ההודעה, ביידן אמר לראש הממשלה "שהפסקת אש מיידית חיונית לייצוב ושיפור המצב ההומניטארי ולהגנה על אזרחים חפים מפשע, וקרא לראש הממשלה להסמיך את משאי ומתן שלו לסיים עסקה ללא דיחוי כדי להביא את החטופים הביתה".

גורם ישראלי ציין כי לאחר פנייה לבית הלבן בבקשה להבהיר באופן פרטי וציבורי אם שינה את עמדתו בנוגע להתניית הפסקת אש בעסקת חילופי שבויים, הממשל נענה לבקשה הן באופן פרטי והן באופן ציבורי.

לעדכונים והרחבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן