חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ארסנל הנשק של חיזבאללה נחשף: "עלול להכריע את מערכות ההגנה האווירית"

מחבל בכיר בחיזבאללה חוסל
אנשי חיזבאללה. קרדיט: ללא

על רקע הירי היומיומי של חיזבאללה על צפון ישראל – דיווחים ב "וושינגטון פוסט" גורסים כי כי לארגון הטרור הנתמך על ידי איראן יש בארסנל שלו בין 130,000 ל-150,000 רקטות וכלי שיגור נוספים.

לפי הדיווח, רוב הנשק של חיזבאללה הוא תחמושת לא מונחה באיכות נמוכה, אך ירי של כמויות גדולות מספיקות עלולה להכריע את מערכות ההגנה האווירית של ישראל.

אזעקות צבע אדום באשקלון
כיפת ברזל. קרדיט: חיים צח, לע"מ

"ישראל כבר בזבזה הרבה טילי יירוט כיפת ברזל במלחמה בעזה", אומר פביאן הינץ, אנליסט ביטחון וצבא במכון הבינלאומי ללימודים אסטרטגיים, ל"הוושינגטון פוסט". "כמה נותרו להם?".

בנוסף, מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, טען בעבר כי לארגון יש גם טילים מונחי דיוק, אך הם מעולם לא הוצגו בפומבי.

קרדיט: חיים צח, לע"מ

נשק נוסף שעשוי להטיל ספק ביכולת ההתמודדות של ישראל הוא טיל "פת"ח" לטווח קצר, המצוי בארסנל חיזבאללה, כך לפי הדיווח. טיל זה יכול להגיע למרחק של 250-300 קילומטרים ולשאת 450-500 ק"ג חומר נפץ.

בעוד שלישראל יש הגנה אווירית מספקת להתמודדות עם מתקפות קטנות יותר של מל"טים וטילים, שאהן שייח', חוקר במרכז ללימודים אסטרטגיים ובינלאומיים וסגן מנהל פרויקט הגנת טילים, אומר ל"וושינגטון פוסט" כי ייתכן שלא תוכל להתמודד עם טילים כמו "פת"ח" ודומיהם.

תקיפת צה"ל חיזבאללה
חיזבאללה. קרדיט: Creative Commons Attribution 4.0

"מה יעילות מערכות יירוט 'קלע דוד' ו'חץ' נגד טילים אלו?", הוא שואל. "האם צה"ל מסוגל לזהות, לעקוב ולפגוע בטילים אלו בזמן שהם מוכנים לשיגור?".

לכל העדכונים הכי מעניינים בזמן אמת לחצו כאן והיכנסו לקבוצת הוואטסאפ של חדשות פרופר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן