חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בארה"ב מתנערים בפני איראן: "לא היינו מעורבים במתקפה על הקונסוליה"

התפטרות דוברת ערבית ארצות הברית
ארה"ב. אילוסטרציה: אנספלאש

ארה"ב תגיב לכל התקפה איראנית שתכוון נגד חיילים, בסיסים או אינטרסים אמריקאים, כך לפי גורמים אמריקאים שצוטטו בעיתון הסעודי אל-חדאת.

הגורמים, חזרו על הצהרות אמריקאיות קודמות לפיהן וושינגטון העבירה מסר ברור לטהרן שהיא לא הייתה מעורבת במתקפה ב-1 באפריל על בניין קונסוליה איראני בבירה הסורית דמשק. במתקפה נהרגו שני גנרלים ומפקדים נוספים מחיל משמרות המהפכה האסלאמית, ארגון טרור המוכרז על ידי ארה"ב.

אישור רשמי באיראן: ישראל חיסלה בכירים במשמרות המהפכה

העיתון הסעודי מדווח כי הגורמים האמריקאים משוכנעים שאיראן קיבלה את המסר, לאחר שנאמר לה: "אנחנו לא ישראל, וישראל היא זו שביצעה את המתקפה."

גם טהרן וגם דמשק האשימו את ישראל במתקפה והבטיחו נקמה, אף שבירושלים לא התייחסו לנושא.

גורם בכיר בממשל האמריקאי, שצוטט גם הוא בדיווח של אל-חדאת, אומר כי בעבר איראן ביצעה התקפות באמצעות טילים בליסטיים ושיוט ומל"טים, הן ישירות והן באמצעות שלוחותיה השונות באזור, וכי אלה הם כנראה הנשק שבו תשתמש במתקפה פוטנציאלית.

לדברי הגורם, איראן צברה אלפי כלי נשק אלו, שיפחה את דיוקם וטווחם והעבירה אותם לקבוצות טרור ומיליציות בלבנון, סוריה, עיראק ותימן, וניתן להשתמש בהם הן במתקפה חד צדדית והן בשיתוף פעולה עם שלוחותיה.

עם זאת, הדיווח מציין כי ארה"ב אינה צופה שאיראן תבצע העברות של נשק כימי בטילים בליסטיים או שיוט, בהתחשב בכך ששימוש בהם ייחשב להסלמה ויסתכן בתגובה קשה מצד וושינגטון ובעלות בריתה.

לעדכונים והרחבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן