חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

באיראן ממשיכים להכחיש: "נשק גרעיני – לא חלק מהעקרונות שלנו"

איראן לא מפתחת נשק גרעיני? אילוסטרציה: אנספלאש

משרד החוץ באיראן מבהיר היום (שני) כי נשק גרעיני אינו חלק מעקרונות המדינה בנושא. הצהרה זו מגיעה ימים לאחר שאחד ממפקדי משמרות המהפכה האסלאמית הזהיר כי טהרן עשויה לשנות את מדיניותה הגרעינית אם תותקף על ידי ישראל.

"איראן חזרה ואמרה שתוכניתה הגרעינית משמשת למטרות שלום בלבד. נשק גרעיני אינו רלוונטי לדוקטרינה הגרעינית שלנו", הדגיש דובר משרד החוץ נאסר כנאאני במסיבת עיתונאים בטהרן.

איראן מאיימת: "שוקלים לבחון מחדש את מדיניות הגרעין"

איראן מתעקשת תמיד שתוכניתה הגרעינית נועדה לשימוש צבאי בלבד, טענה שישראל והמערב דוחים.

נזכיר כי לאחר התקיפה חסרת התקדים על ישראל בשבוע שעבר, אמר מפקד משמרות המהפכה האחראי על הביטחון הגרעיני, אחמד ח'טאלאב, כי איומים מצד ישראל על מתקפה נגדית עלולים לגרום לטהרן "לשקול מחדש את הדוקטרינה הגרעינית שלה ולסטות מההתחשבות הקודמת שלה".

המנהיג העליון של איראן, האייתאללה עלי ח'מינאי, הוא זה שמקבל את ההחלטה הסופית בנוגע לתוכנית הגרעינית של טהרן, שעל פי החשדות של המערב נועדה למטרות צבאיות.

איראן תוכנית הגרעין
אילוסטרציה: אנספלאש

ב-2021, שר המודיעין דאז של איראן הזהיר כי לחץ מערבי עלול לדחוף את טהרן לפתח נשק גרעיני, אף שח'מינאי אסר לכאורה על פיתוחו, בעקבות "עקרונות דתיים", בתחילת שנות ה-2000.

"בניית ואגירת פצצות גרעיניות היא אסורה ושימוש בהן הוא חראם (אסור מבחינה דתית)… למרות שיש לנו טכנולוגיה גרעינית, איראן נמנעה ממנה בתוקף", חזר ח'מינאי על דבריו ב-2019.

עם זאת, רפאל גרוסי, מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, אמר בפברואר כי איראן ממשיכה להעשיר אורניום לרמת טוהר של עד 60%, הרבה מעבר לצרכים של שימוש גרעיני מסחרי וקפיצת מדרגה טכנית קצרה מ-90%, רמת העשרה הנדרשת לנשק.

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן