משרד התפוצות מימן בשנה שעברה קמפיין באמצעות חשבונות מדיה חברתית מזויפים, שנועד להשפיע על חברי קונגרס אמריקאים ועל הציבור האמריקאי באמצעות מסרים פרו-ישראליים.
כך מדווח הבוקר (רביעי) ה"ניו יורק טיימס", תוך שהוא מצטט ארבעה עובדים ומקורבים לשעבר במשרד, וכן מסמכים המתעדים את הפעילות.
מטרת הקמפיין: הקמפיין נועד לגייס תמיכה ציבורית במלחמה המתמשכת נגד חמאס בעזה, וכעת "הניו יורק טיימס" קושר את הפעילות ישירות לממשלה.
חברת השיווק הישראלית "סטואיק" קיבלה מהמשרד כ-2 מיליון דולר לביצוע המבצע. בשיאו, הופעלו מאות חשבונות מזויפים שהתחזו לאמריקאים ופרסמו פוסטים שפנו בעיקר לנבחרי ציבור שחורים ודמוקרטים.
בין היתר – הפוסטים קראו להם להמשיך ולתמוך בסיוע צבאי לישראל. בתוך כך, עושה רושם שחברת Meta, בעלת פייסבוק ואינסטגרם, לא התלהבה מהרעיון, ו"שיבשה את הפעולה" מאז השבוע שעבר, כך מדווח ה"טיימס".