חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קואליציה ואופוזיציה מאחדות: התגובות במערכת הפוליטית על הצהרת האג

הצעת החוק
קרדיט: דני שם טוב, נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לאחר שרשת CNN דיווחה כי בית הדין הבין לאומי בהאג מתכנן להוציא בקרוב צווי מעצר נגד ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט ומנהיג חמאס יחיא סינוואר – המערכת הפוליטית גועשת ומביעה התנגדות וביקורת נוקבת נגד ההחלטה.

השרה סטרוק כתבה: "מי שמסוגל להעמיד בשורה אחת את מנגנון השמדת-העם של סינוואר ואת מי שנלחם נגד מנגנון ההשמדה – לא ראוי לתואר בית דין, אלא להגדרה תיאטרון אבסורד אנטישמי".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "הצהרת התובע הראשי בהאג, שמעמידה בשורה אחת את רה"מ ושר הביטחון עם ראשי החמאס, מלמדת ששליחת נציגי ישראל לדיון בבית הדין האנטישמי הייתה טעות חמורה מלכתחילה".

עוד הוסיף בן גביר וכתב כי "ראש הממשלה ושר הביטחון חייבים להתעלם מהתובע האנטישמי של בית הדין האנטישמי, ולהורות על הגברת המתקפה נגד חמאס, עד הכרעתו המוחלטת".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס בפתח ישיבת סיעתו להחלטה ואמר כי מדובר ב"אסון מדיני וערכי. לא יכול להיות שמוציאים צווי מעצר אחרי שטבחו בנו ב-7 באוקטובר. זה בלתי נסלח. לא נעבור על זה בשתיקה". לפיד גם תקף את נתניהו על רקע ההחלטה, ואמר כי "זה כישלון מדיני נורא. יצאנו למלחמה כשכל העולם איתנו וזה הולך להיות כישלון מדיני מהסוג החמור ביותר".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "אני קורא לכל מנהגי המדינה, קואליציה ואופוזיציה כאחד, לגנות את ההחלטה השערורייתית של התובע בהאג. ‏זו החלטה בלתי מתקבלת על הדעת נגד מדינת ישראל והיא נועדה לפגוע במאמצי המלחמה למען ביטחון ילדנו. ‏זה הזמן להתאחד ולפעול יחד, אין לנו מדינה אחרת".

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ: "מדינת ישראל יצאה למלחמה הצודקת ביותר, לאחר טבח שביצע ארגון טרור באזרחיה. מדינת ישראל נלחמת באופן המוסרי ביותר בהיסטוריה, תוך הקפדה על החוק הבינלאומי. ולמדינת ישראל מערכת משפט עצמאית וחזקה".

עוד הוסיף גנץ וכתב: "הצבת מנהיגי מדינה שיצאה לקרב הגנה על אזרחיה, באותה השורה עם טרוריסטים צמאי דם – היא עיוורון מוסרי ופגיעה בחובתה ויכולתה להגן על אזרחיה. קבלת עמדת התובע, תהיה פשע היסטורי שלא ימחה."

יו"ר הימין הממלכתי ח״כ גדעון סער: "החלטת התובע בבית הדין הפלילי הבינ״ל בהאג (ICC) היא עדות לפשיטת רגל של מוסדות המשפט הבינ״ל, וזאת בהמשך לפארסה של הדיון בתביעת דרום אפריקה ב-ICJ".

עוד כתב סער כי "עצם ההקבלה בין ראש הממשלה ושר הבטחון של ישראל, מדינה הנלחמת לפי כללי המשפט הבינלאומי ומלווה ע״י מערכת משפט עצמאית, לג׳יהאדיסטים של החמאס היא שערורייתית. אלה מהלכים שמטרתם לפגוע בזכותה של ישראל – המדינה המאויימת והמותקפת ביותר בעולם – להגן על עצמה, זכות הקבועה במגילת האו״ם".

לסיום הוא כתב: "מי שמוביל את המהלכים הללו שמטרתם היא קשירת ידיה של ישראל היא הרשות הפלסטינית בראשות אבו-מאזן".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן