חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"צבעי דגל האויב": העונש המוגזם שהוטל על צעיר שצבע את השיער

שוטר חמאס
אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה

צעיר ממוסקבה נענש לאחרונה על ידי המשטרה לאחר שצבע את שיער ראשו בצהוב ובכחול – צבעי הדגל האוקראיני.

בלילה של 27 באפריל, סטניסלב נטסוב הותקף על ידי אלמונים בתחנת אוטובוס במרכז מוסקבה בדרכו חזרה מהעבודה. גנבו ממנו את הטלפון ושברו לו שן, אך כאשר פנה למחרת למשרד הפנים במחוז טברסקוי כדי לדווח על הפשע, גילה להפתעתו שהרשויות מתעניינות יותר בצבע שיער ראשו. נטסוב צבע את שיער ראשו בצהוב, כחול וירוק, צבעים שנחשבו על ידי המשטרה כסמל אוקראינה ועבירה על החוק שנקראת "התנגדות לצבא הרוסי".

קרדיט: מתוך הרשתות החברתיות

בראיון לאתר OVD-Info, סיפר סטניסלב נטסוב כי המשטרה ערכה דו"ח על "פשעו", לקחה את טביעות אצבעות והעניקה לו זימון ללשכת גיוס, תוך שהצהירה שתכריח אותו "לנשק את אדמת מולדתו בשוחות".

בתי המשפט ברוסיה רואים בכל הצהרה שנתפסת כאנטי-מלחמתית כהשמצה של הצבא, עבירה שדינה קנס של עד 50,000 רובל (כ-2,000 ש"ח) ועד חמש שנות מאסר במקרים חוזרים ונשנים. על פי "וסטקה", בין השנים 2022 ו-2023 ברוסיה נפתחו 8,628 תיקים תחת סעיף החוק המנהלי על "השמצת הצבא".

בקיץ האחרון, בית משפט בפנזה קנס את הפנסיונר ניקולאי גוטסנוביץ' ב-100 אלף רובל בגין "השמצת" הצבא הרוסי לאחר שסימן בלייק פוסטים ברשתות חברתיות שבהם תוארו פעולות הצבא הרוסי באופן שלילי. פוסטים אלו פורסמו בדף הפייסבוק שלו והיו זמינים לצפייה על ידי "מספר בלתי מוגדר של אנשים".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן