חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נחלץ לעזרתו? לפיד טוען: זה המהלך שיסכל את העמדת נתניהו לדין בהאג

לפיד תוקף בן גביר
יאיר לפיד. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו לפתוח במשא ומתן עם סעודיה על רקע ההצעה האמריקאית לנורמליזציה, תוך הדגשת היתרונות המדיניים והמשפטיים הצפויים.

לפיד טוען כי נורמליזציה עם סעודיה תסכל ניסיונות להעמיד את נתניהו לדין בבית הדין הבינלאומי בהאג. "נתניהו צריך להכריז שהוא נכנס למשא ומתן עם הסעודים, כולל הרכיב הפלסטיני", אמר לפיד בראיון לגלי צה"ל.

נתניהו תוקף בחריפות את התובע בהאג: "דוגמה לאנטישמיות החדשה" | צפו

"בהאג לא יעמידו לדין ראש ממשלה שנמצא בעיצומו של תהליך שלום היסטורי. זה יפתור לנו את הבעיה בהאג, את יום שאחרי בעזה, וזה יעזור לנו לגייס את הסעודים כדי להפעיל לחץ בנושא השבויים".

דבריו של לפיד מגיעים לאחר שיועץ הביטחון הלאומי האמריקאי ג'ייק סאליבן אמר לנתניהו ביום ראשון כי ישנה הזדמנות זמינה כעת לישראל לנרמל את יחסיה עם סעודיה, בתנאי שישראל תסכים לתוכנית שלום עתידית עם הפלסטינים. נתניהו אמר בעבר כי לא יסכים למדינה פלסטינית, גם אם היא תבוא כחלק מהסכם נורמליזציה עם סעודיה.

הרצוג: "יש כאן שינוי דרמטי – מקווה שהאפשרות הזו נשקלת ברצינות"

לפיד טען כי הסכם נורמליזציה עם סעודיה יביא ליתרונות רבים עבור ישראל, הן מבחינה מדינית והן מבחינה כלכלית. "זה יפתח שווקים חדשים עבור ישראל, יביא להשקעות זרות ויחזק את מעמדה של ישראל באזור", אמר. "זה גם ישלח מסר חשוב לעולם הערבי ולפלסטינים שישראל היא שחקן לגיטימי באזור ושהיא מעוניינת בשלום".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן