חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יממה לאחר שהוזמן לשימוע: המפכ"ל שבתאי בתגובה ראשונה לבן גביר

שבתאי שימוע
קובי שבתאי. (צילום: דוברות המשטרה)

יממה לאחר זימונו לשימוע לפני פיטורים על ידי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, התייחס היום (שלישי) מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לפרשה בכנס לשכת עורכי הדין באילת.

"משטרת ישראל היא גוף שאמון על אכיפת החוק בישראל. הימים מורכבים, ומדינת ישראל חווה טלטלות רבות מבית ומחוץ," אמר שבתאי. "מכל גופי אכיפת החוק, המשטרה היא הנוכחת ביותר בחיי האזרחים בישראל, ועלינו מוטלת החובה לממש את זכות הבסיסית לביטחון אישי."

"המשטרה במדינה דמוקרטית חייבת להיות חפה ונקייה מכל סממן פוליטי. משטרת ישראל היא לא פוליטית. היא לא הייתה, ואני מתחייב שאמשיך לעמוד כחומה בצורה מול כל הניסיונות להכניס שיקולים כאלה למשטרה," הוסיף והבהיר "אני עומד כאן ומצהיר – משטרת ישראל חייבת להישאר עצמאית ומנותקת מכל גחמה פוליטית כזו או אחרת. עצמאות כזו היא אבן היסוד של שומרי הסף במדינה דמוקרטית."

בן גביר זימן את המפכ"ל לשימוע כדי להקדים את סיום כהונתו: "לא מתפקד"

עוד ציין כי "עלינו לשמור על איזון ראוי בין זכות המחאה לבין שמירה על מרקם חיים תקין ואנו עושים ככל יכולתנו על מנת להבטיח זאת. מדובר במלאכת איזון לא פשוטה כלל ועיקר. להט המוחים, שהתגבר ונמהל בכאב לאחר אירועי השבעה באוקטובר, מעמיד את השוטרים במתח מובנה. אני כמפקד, חרד בכל הפגנה לשלומם של המוחים ולשלומם של השוטרים כאחד."

"בנימה אישית: אני ער לציפייה שאתייחס לאירועי היממה האחרונה. אך כלובש מדים, אשמור על ממלכתיות ואגיב על הדברים בבוא העת," סיכם. "מרבית חיי הבוגרים אני לוחם ומפקד למען מדינת ישראל, למען עתיד ילדינו. לאורך כל השנים הללו, ובכל התפקידים אותם מילאתי, הקפדתי להיות נאמן לערכים עליהם גדלתי ולערכיה של מדינת ישראל. אמשיך להילחם על ערכיי, על טובת הארגון וטובתם של אזרחי המדינה, לבטח בימים מורכבים אלו."

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן