חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ועדת החקירה לפרשת הצוללות קבעה: "נתניהו סיכן את ביטחון המדינה"

צ'אק שומר נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

ועדת החקירה הממלכתית, החוקרת את פרשת הצוללות, הודיעה כי שלחה מכתבי אזהרה לחמישה גורמים המעורבים לכאורה בפרשה, ביניהם ראש הממשלה נתניהו ומפקד חיל הים רם רוטברג.

מטרת ההתראות היא לאפשר להם להגיש עדויות נוספות ולעיין בחומרים הקשורים להתנהלותם, ולהתריע כי הם עלולים להיפגע ממסקנות הוועדה.

נתניהו סיום עזה
ראש הממשלה נתניהו. קרדיט: קובי גדעון, לע"מ

על פי הודעה בת 11 עמודים שפרסמה הוועדה, נתניהו קיבל החלטות בעלות "השלכות משמעותיות על הביטחון" ללא תהליך מסודר, עקף את ממשלתו כדי להגיע להסכמים עם גרמניה בנושאים פוליטיים, ביטחוניים וכלכליים, וביצע רכש ביטחוני "ללא עבודת מטה מסודרת תוך סטייה מצרכי המבצעיות שנקבעו על ידי הממשלה".

עוד נטען בהודעה כי נתניהו הדיח גורמי ביטחון רלוונטיים מדיונים בנושאים "ביטחוניים-מדיניים רגישים", נמנע מתיעוד פגישות ו"יצר ערוצי פעולה מקבילים וסותרים, תוך סיכון ביטחון המדינה ופגיעה ביחסי החוץ של ישראל".

שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון. קרדיט: עמוס בן גרשום, לע"מ

בנוסף לנתניהו ורוטברג, – שר הביטחון לשעבר משה יעלון, ראש המוסד לשעבר יוסי כהן ובכיר לשעבר במל"ל אבנר שמחוני – קיבלו מכתבי אזהרה גם הם.

ועדת החקירה, שהוקמה על ידי ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט בשנת 2022, חוקרת מזה למעלה משנתיים רכישות של צוללות וכלי שיט צבאיים שבוצעו בתקופת כהונתו הקודמת של נתניהו.

צוללת. אילוסטרציה: אנספלאש

לפי הפרטים שנחשו עד כה בפרשה – ישראל רכשה את כלי השיט ממספנת תיסנקרופ הגרמנית בעסקה שנחשבת מעורפלת בשווי כ-2 מיליארד דולר, מה שעורר חשדות לשחיתות ושוחד.

בעוד שנתניהו אינו נחשב לחשוד, הוא העיד במשטרה בקשר לעסקה, וחלק ממקורביו הקרובים הואשמו והורשעו על מעורבותם במשא ומתן.

צוללת. אילוסטרציה: אנספלאש

בתוך כך, זמן קצר לאחר הודעת הוועדה – בלשכת ראש הממשלה הגיבו על הדברים ומסרו בתגובה כי "הצוללות הן מרכיב מרכזי בביטחון הלאומי של ישראל ובהבטחת קיומה מול איראן, המבקשת להשמידנו".

"רכישת הצוללות והספינות לא רק שלא פגעה בביטחון המדינה, אלא מבטיחה את קיומה", נטען בהודעה, "ההיסטוריה תוכיח שראש הממשלה נתניהו צדק גם בנושא זה וקיבל את ההחלטות הנכונות עבור ביטחון ישראל".

לכל העדכונים הכי מעניינים בזמן אמת לחצו כאן והיכנסו לקבוצת הוואטסאפ של חדשות פרופר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן