חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המערכת הפוליטית גועשת: כל התגובות להחלטת בג"ץ בנושא גיוס חרדים

הצעת החוק
קרדיט: דני שם טוב, נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בית המשפט העליון קבע הבוקר (שלישי) פה אחד כי לממשלה אין עוד בסיס חוקי להעניק פטור גורף משירות צבאי לתלמידי ישיבות חרדיות, וכי עליה להפסיק להורות לצה"ל ולמשרד הביטחון שלא לגייס אותם.

כפי שניתן היה לחזות – ההחלטה זעזע ותזעזע את המערכת פוליטיקה והציבורית, כיוון שהמפלגות החרדיות מתנגדות נחרצות לגיוס חבריהם ודורשות חקיקה שתשיב את הפטורים הגורפים, וחלק מחברי הכנסת מהליכוד כבר הודיעו שלא יתמכו בכך.

כל התגובות להחלטת העליון: 

ח"כ אביגדור ליברמן: "יש שופטים בירושלים. לאחר שנים של מריחות ושל ניסיונות להגיע לפשרות ולהבנות, בית המשפט העליון קיבל החלטה שעושה צדק עם הציבור שנושא בנטל".

הוא הוסיף: "בשנה בה איבדנו חטיבה שלמה של חיילים שנפלו במערכה או נפצעו קשה, בשנה בה מילואימניקים שירתו מעל 200 יום, אין הוכחה מוצדקת יותר לכך שצה״ל צריך עוד כוח אדם, עוד אנשים שיכנסו תחת האלונקה. אני מברך את בית המשפט העליון על החלטה זו, היא מהווה צעד משמעותי בדרך לשינוי היסטורי".

ח"כ נעמה לזימי: "זו היא עת הכרעות לחברה הישראלית. אני מברכת על פסיקת בג״ץ ההיסטורית, שקובעת פה אחד ובאופן חד משמעי כי לא ניתן להשלים עם הפרת החוק המתמשכת מצד המדינה שאינה מגייסת חרדים, בעודה משלמת להם כדי להמשיך ללמוד.

כולנו מבינים שאחרי ה-7 באוקטובר צרכי הביטחון של מדינת ישראל מחייבים שינוי פרדיגמה מוחלט בסוגיות עומק בחברה הישראלית, כולל סוגיית השירות הצבאי, ולא יתכן שנטל השירות יוכבד עוד ועוד על כתפי הציבור המשרת והעובד.

שוויון בנטל הוא הצעד הראשון אל עבר איחוי הקרעים בחברה הישראלית. שלילת ההטבות הכלכליות לישיבות ולאלו שאינם מתגייסים בניגוד לחוק היא צעד מתבקש וחשוב. כפי שאנחנו רואים בחודשים האחרונים, חלקים גדולים בציבור החרדי התעוררו והבינו את גודל השעה ואת החובה לסייע למדינת ישראל בעת מלחמה, וזה הזמן שגם ממשלת ישראל תבין זאת".

ח"כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו: "בג"צ הכריע את המובן מאליו- כולם חייבים להתגייס ולתרום את חלקם להגנה על המולדת. זהו צו השעה וצורך קיומי".

ח"כ משה קינלי טור-פז: התחנונים לציבור החרדי שיואיל בטובו להשתתף בנטל הבטחוני כאילו הוא לא חי פה ולא עבר את ה7.10 מחללים שם שמים. תזכורת מהתורה: "והָיָה בְּשָׁמְעוֹ אֶת דִּבְרֵי הָאָלָה הַזֹּאת וְהִתְבָּרֵךְ בִּלְבָבוֹ לֵאמֹר שָׁלוֹם יִהְיֶה לִּי כִּי בִּשְׁרִרוּת לִבִּי אֵלֵךְ… לֹא יֹאבֶה ה' סְלֹחַ לוֹ" אין פטור מהנטל הביטחוני כדי שביחד ננצח חייבים שביחד נתגייס".

השר יצחק גולדקנופף: "החלטה צפויה ומאוד מצערת ומאכזבת. מדינת ישראל קמה על מנת להיות בית לעם היהודי שהתורה היא סלע קיומו. התורה הקדושה תנצח".

יו"ר מפלגת נעם סגן השר אבי מעוז: "שופטי בג"ץ ממשיכים בדרכו של אהרן ברק, ולפיה ’מלוא כל הארץ משפט’, ופולשים לתחומים ציבוריים ששייכים באופן מובהק לנבחרי הציבור מהרשות המחוקקת והרשות המבצעת".

עוד הוא הוסיף: "זהו עוד צעד שפוגע בשיטת המשטר הדמוקרטית של מדינת ישראל, והפעם זו החלשה של המדינה והחברה בזמן מלחמה. הגיע הזמן לשים סוף לדיקטטורה של בג"ץ".

חבר הכנסת חילי טרופר: "פסיקת בג"ץ הבוקר חדה וברורה. גם אם יעלו קריאות שבר מהחרדים וטענות על שנאה, האמת הפשוטה תישאר איתנה. לא מתוך שנאה הדרישה שכולם ישרתו באה, אלא מתוך אהבה".

הוא הוסיף: "לא כנגד התורה והמצוות, אלא מתוך הבנה שמי שיוצא לשמור על הבית ולהגן על אחיו, נאמן הרבה יותר למסורת ישראל. לא כדי לפלג באים הדברים, אלא על מנת לשמור על כולנו כאן ביחד בארץ הזו".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ: "אחיי החרדים, זה לא בג״ץ, וזה לא אתם. זה ראש הממשלה והשרים בממשלתו שלא חיפשו פתרונות לגיוס ולשירות המדינה, אלא פתרונות לתחזוק הקואליציה".

הוא הוסיף: "לא מאוחר להגיע להסכמות, שישרתו את המדינה, ויביאו לשירות ישראלי. השירות הוא צורך ביטחוני וגם חובה מוסרית, לא במקום עולם התורה, אלא כדי שנוכל להמשיך להתקיים במדינה של כולנו – חרדים, ערבים, חילונים וכל חלקי החברה, ביחד. הגיע זמן מתווה שירות ישראלי בהסכמה רחבה".

לכל העדכונים הכי מעניינים בזמן אמת לחצו כאן והיכנסו לקבוצת הוואטסאפ של חדשות פרופר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן