חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הותר לפרסום: שלושה לוחמי צה"ל נפלו בעזה

ינון יצחק, אפיק טרי ודולב מלכה ז"ל. צילום: דובר צה"ל

הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם: סמל דולב מלכה, בן 19, משלומי, סמל אפיק טרי, בן 19, מרחובות וסמל ינון יצחק, בן 20, ממצפה רמון – כולם שירתו כלוחמים בגדוד ׳נחשון׳ (90), חטיבת כפיר, וכאמור נפלו אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.

ינון יצחק ז"ל. קרדיט: דובר צה"ל

בתוך כך, כתב גלי צה"ל לענייני צבא וביטחון, דורון קדוש, מביא את הפרטים המלאים על התקרית שבה נפלו שלושת הלוחמים: התקרית הייתה באזור העבסאנים – מזרח חאן יונס, זמן קצר לאחר שחטיבת ביסל״ח הגיעה לגזרה והחלה בהתקפה בה. מדובר על צוות הקרב הגדודי 75, שמשימתו הייתה לאבטח את הציר הלוגיסטי שדרכו נכנסות השיירות לחאן יונס, ולהוציא משם התקפות למרחב העבסאנים.

דולב מלכה. קרדיט: דובר צה"ל

הכוח פשט על מבנים ששולטים על הציר הלוגיסטי – כדי להסיר מהם איום. פלוגת חי״ר נכנסה למבנה דו-קומתי, שהיה ממולכד. הכוח שנכנס רגלית לסריקות בתוך המבנה, וכוח נוסף שאבטח את הסריקות מבחוץ – עלו על שני מטענים שונים – בתוך המבנה ובסמוך אליו. בפיצוץ בתוך המבנה גם היה אירוע של שני לכודים, והוקפץ לשם כוח חילוץ של יחידה 669.

אפיק טרי. קרדיט: דובר צה"ל

3 לוחמים נפלו באירוע ועוד 14 נפצעו בדרגות פציעה שונות – 5 מהם קשה, 9 בינוני וקל. מפקד אוגדה 98, תא״ל דן גולדפוס, הגיע אתמול לזירת האירוע כדי לתחקר אותו ואת ההיבטים השונים באירוע. לפי התחקיר הראשוני – כוח הלוחמים זיהה במרחב את המחבלים, ייתכן שמדובר במחבלים שהניחו את המטענים, והכווינו מטוס קרב שתקף אותם – כך מדיווחו של הכתב הצבאי קדוש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן