חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שופטי העליון לממשלה: "אין מסגרת חוקית לפטור משירות צבאי" | ישיר מהדיון

צה"ל גיוס חרדים
קרדיט: קובי גדעון, לע"מ

שופטי העליון תוקפים הבוקר (ראשון) את הייעוץ המשפטי לממשלה בדיון קריטי בבג"ץ בנושא גיוס חרדים, ולחצו על הממשלה – מדוע אינה יכולה להתחייב שגיוס אף לא אחוז קטן מהחרדים יתבצע.

נשיא בית המשפט העליון בפועל, עוזי פוגלמן, ציין כי למרות שאין יותר מסגרת חוקית לפטור גורף משירות צבאי, ממנו החרדים נהנו עד כה, צה"ל אינו חייב לגייס כל אחד מ-63,000 החרדים שזכאים כעת לגיוס, וניתן לבצע את הגיוס בהדרגה – כל עוד התהליך יתחיל בפועל.

עו"ד טאובמן, המייצג את הממשלה כעו"ד עצמאי, ניסה לטעון שהממשלה אינה יכולה ללחוץ על צה"ל ומשרד הביטחון, ולהכריח אותם לגייס חרדים.

פוגלמן השיב והדגיש כי גופים אלה חייבים לקחת בחשבון פסקי דין של בית המשפט העליון, כולל פסק דין משנת 2017 שקבע שפטורים גורפים משירות צבאי אינם חוקיים ומפלים.

בג"ץ גיוס
משכן בית המשפט העליון בירושלים. צילום: אבי אוחיון, לע"מ

טאובמן השיב שישנם שיקולים רבים שיש לקחת בחשבון, כולל הצורך של צה"ל להתכונן לקליטת חרדים, שיש להם צרכים דתיים ייחודיים, וההשפעות החברתיות של גיוסם, וכן לדבריו הקיבולת המוגבלת של צה"ל לקלוט מספר גדול של חיילים חרדים.

השופט נועם סולברג ציין כי גם בשנת 2017 צה"ל הצהיר על יכולת לקלוט 3,000 חיילים חרדים. "עכשיו, בזמן מלחמה, צה"ל לא יכול לקלוט 3,000 חיילים?" שאל סולברג את טאובמן.

בג"ץ צו ישיבות
אילוסטרציה: כורש, ויקישתוף

השופטת יעל וילנר לחצה עוד יותר על טאובמן, ודרשה לדעת האם הממשלה תומכת או מתנגדת לגיוס מוגבל של 3,000 חרדים מתוך 63,000 החרדים הזכאים כיום לגיוס.

"לא התייחסנו לגיוס של 3,000 חיילים בעיקרון," הייתה תשובתו של טאובמן.

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן