חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דוח חדש קובע: "עזה לא גוועת ברעב – ההפך הוא הנכון"

מצרים רפיח
קרדיט: דובר צה"ל

מחקר חדש שולל טענות לפיהן עזה עומדת על סף רעב המוני או חווה אותו כבר כעת: ארגון ה-IPC מטעם האו"ם קבע כי כמות המזון הנכנסת לעזה גדלה מאז חודש מרץ. כמו כן, שיעור תושבי עזה הנכללים בקטגוריות 4 ו-5 בסולם חומרת הרעב של ה-IPC – צומצם, מה שמצביע על כך שמצבם התזונתי של תושבי עזה השתפר.

"על סמך הנתונים הזמינים, אין ראיות לכך שרעב מתרחש כעת", נכתב בדוח. עם זאת, הדוח מזהיר מפני המשך הסיכון לרעב בעזה וקורא שלא להזניח את המצב.

הלחימה 7 חודשים
עזה. קרדיט: דובר צה"ל

ה-IPC הוא גוף המשתייך לאו"ם. הדוח הקודם שלו, שפורסם במרץ, ספג ביקורת קשה מצד מתאם פעולות הממשלה בשטחים, שטען כי הדוח "סובל מפגמים עובדתיים ושיטתיים רבים, כגון פערים מידעיים מוצהרים, הסתמכות על מקורות בעייתיים כמו משרד הבריאות של חמאס בעזה והשמטת מידע חשוב".

נציין כי האו"ם טען לא פעם שעזה נמצאת בעיצומו של רעב או על סף רעב, ותובע בית הדין הפלילי הבינלאומי, קארים חאן, האשים את ישראל בשימוש ברעב כנשק מלחמה, כהצדקה לדרישתו להוציא צווי מעצר נגד ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט. חאן התבסס בהחלטתו על הדוח של ה-IPC ממרץ.

גרמניה תירוצים
קרדיט: פיקוד מרכז של ארצות הברית

ישראל הכחישה את ההאשמות, וציינה כי אונר"א והאו"ם לא ספרו לעתים קרובות משאיות סיוע שנכנסו לעזה ואף החסירו ספירת משאיות סיוע של האו"ם שנכנסו לעזה, מה שיצר תמונה מוטעית של מחסור במזון שאינה משקפת את המציאות בשטח.

בסוף מאי, מחקר של מומחים מהאוניברסיטה העברית שניתח נתוני סיוע מדויקים יותר שסיפק מתאם פעולות הממשלה בשטחים מצא כי במהלך ארבעת החודשים האחרונים, כמות המזון שהייתה זמינה בעזה הספיקה לכל תושב, ואפשרה להם לצרוך 3,163 קק"ל ביום, פי אחד וחצי מההמלצה היומית שעומדת על 2,100 קלוריות.

לכל העדכונים הכי מעניינים בזמן אמת לחצו כאן והיכנסו לקבוצת הוואטסאפ של חדשות פרופר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן