חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"גנב סכין מדוכן": המשטרה עצרה מחבל שתכנן לבצע פיגוע דקירה בירושלים

איים להרוג צוות הרפואי
אילוסטרציה: אנספלאש

לפני כשבועיים, בשעות הערב, נעצר מחבל כבן 30 בעיר העתיקה בירושלים, פלסטיני תושב יו"ש השוהה בישראל שלא כחוק כשברשותו סכין. המחבל הסגיר עצמו לשוטרי מרחב דוד, לאחר שעפ"י החשד תיכנן לבצע פיגוע דקירה באזור, והתחרט על כך ברגע האחרון.

לאחר מעצרו הועבר לחקירה במרחב דוד של מחוז ירושלים. מחקירתו במשטרה, עלה כי באותו הערב גנב המחבל סכין מדוכן פירות באזור העיר העתיקה לצורך ביצוע הפיגוע והסתיר אותה במכנסיו.

הסכין שהייתה אמורה לשמש את המחבל. קרדיט: דוברות המשטרה

הוא חיפש יהודים חרדים או שוטרים, אולם לא מימש את כוונותיו לאחר שככל הנראה נרתע מפעילות השוטרים באזור. בהמשך החשוד הסגיר את עצמו לשוטרי מרחב דוד ונתפסה הסכין שברשותו.

בנוסף מהחקירה במחוז ירושלים של המשטרה עלה כי החשוד הוכוון ע"י אדם נוסף לביצוע הפיגוע. חוקרי מרחב דוד חשפו כי בנוסף המחבל ושותפו תכננו לרכוש נשק מסוג קרלו, ולבצע עמו פיגוע ירי באזור הישוב בית אל ביו"ש.

שוטר חמאס
אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה

כשלושה ימים לאחר מכן, בתאריך 24.5 נעצר שותפו של המחבל (32, פלסטיני) באזור רמאללה בסיוע שב"כ וצה"ל. החשוד הועבר לחקירה במרחב דוד שבמחוז ירושלים, והראיות לתכנון פיגוע הדקירה ופיגוע הירי גובשו והתחזקו.

עם סיום החקירה במשטרה ולאחר שמעצרם הוארך מעת לעת בבימ"ש, היום צפויה הפרקליטות הצבאית להגיש נגד שני המחבלים כתב אישום בבימ"ש צבאי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן