חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בכירים לשעבר בישראל קוראים לוושינגטון לבטל את נאומו של נתניהו בקונגרס

קרדיט: עמוס בן גרשום, לע"מ

קבוצת 'לשעברים' בולטים בישראל, ביניהם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, קוראים לוושינגטון לבטל את ההזמנה שניתנה לראש הממשלה נתניהו לשאת נאום בפני הקונגרס ב-24 ביולי, במאמר דעה שהתפרסם בניו יורק טיימס.

המאמר מכנה את ההזמנה "טעות איומה" ומזהיר שהנאום "לא ייצג את מדינת ישראל ואת אזרחיה, ויתגמל על התנהגותו הסקנדלית וההרסנית כלפי ארצנו".

ראש הממשלה נתניהו בביקורו בעבר בארה"ב, אז נאם מול הקונגרס האמריקני. קרדיט: עמוס בן גרשום, לע"מ

בעוד שהזמנה מסוג זה מתקבלת בדרך כלל בברכה כסימן ליחסים קרובים עם ארצות הברית, טוענת הקבוצה שההזמנה הייתה צריכה להיות מותנית בתוכנית לסיום המלחמה בעזה, לחילוץ החטופים ולקיום בחירות חדשות בישראל, משימות שנתניהו לא הצליח להשלים.

"הזמנת מר נתניהו היא תגמול על זלזולו במאמצים האמריקאים להקים תוכנית שלום, לאפשר סיוע רב יותר לעם עזה הנצור ולעשות עבודה טובה יותר בחיסכון בחיי אזרחים", נכתב.

"שוב ושוב דחה את תוכניתו של הנשיא האמריקאי ביידן להסיר את חמאס מהשלטון בעזה באמצעות הקמת כוח שמירת שלום. צעד כזה היה סביר להניח שיביא בעקבותיו ברית אזורית רחבה בהרבה, כולל חזון לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני, שהוא לא רק לטובת ישראל אלא גם לטובת שתי המפלגות הפוליטיות בארצות הברית. מר נתניהו מהווה את המכשול העיקרי להשגת תוצאות אלו".

המכתב, מבקר את נתניהו על "עיצובו מחדש האוטוריטרי של ישראל" ואומר שהנאום בקונגרס יאפשר לראש הממשלה "להתפאר בפני בוחריו בתמיכה האמריקאית לכאורה במדיניותו הכושלת".

"תומכיו בישראל יתחזקו מהופעתו בקונגרס כדי לדרוש שהמלחמה תימשך, מה שירחיק עוד יותר כל עסקה להבטחת שחרור החטופים, ביניהם מספר אזרחים אמריקאים", הוא מוסיף.

"מתן במה למר נתניהו בוושינגטון כמעט יתעלם מהזעם והכאב של עמו, כפי שהובעו בהפגנות ברחבי הארץ. מחוקקים אמריקאים לא צריכים לאפשר לזה לקרות. הם צריכים לבקש ממר נתניהו להישאר בבית".

על המכתב חתומים דוד הראל, נשיא האקדמיה הישראלית למדעים ולמדעי הרוח; תמיר פרדו, לשעבר ראש מוסד, טליה ששון, תובעת לשעבר בפרקליטות המדינה, אהוד ברק, ראש ממשלה לשעבר, אהרן צ'חנובר, חתן פרס נובל לכימיה בשנת 2004, והסופר דויד גרוסמן.

לכל העדכונים הכי מעניינים בזמן אמת לחצו כאן והיכנסו לקבוצת הוואטסאפ של חדשות פרופר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן