חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ביידן תוקף את נתניהו: "אני חושב שהוא עושה טעות"

נתניהו ביידן
נתניהו וביידן (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מגביר את הביקורת שלו כלפי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על רקע המלחמה בין ישראל לחמאס ברצועת עזה וטוען כי הוא "עושה טעות". עם זאת, הוא לא רמז על שינוי משמעותי במדיניות ארה"ב כלפי ישראל.

"אני חושב שמה שהוא עושה זה טעות", אמר ביידן בראיון לרשת יוניוויז'ן, שצוטט ב-NBC News, בתשובה לשאלה האם נתניהו מודאג מהישרדותו הפוליטית יותר מאשר מהאינטרס הלאומי של ישראל.

עצרת מחוץ לכנסת
בנימין נתניהו (צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)

"אני לא מסכים עם הגישה שלו", הוסיף ביידן בראיון שהוקלט ביום רביעי שעבר וישודר ביום שלישי בערב.

ביידן אמר ליוניוויז'ן שהוא קורא לישראלים "פשוט לקרוא להפסקת אש. חייבים לאפשר במשך 6-8 השבועות הבאים גישה מלאה לכל המזון והתרופות הנכנסים לעזה".

"דיברתי עם כולם, מהסעודים דרך הירדנים ועד המצרים. הם מוכנים להיכנס", המשיך ביידן. "הם מוכנים להכניס את האוכל הזה. ואני חושב שאין שום תירוץ לא לספק את הצרכים הרפואיים והתזונתיים של אותם אנשים. זה צריך להיעשות עכשיו".

יצאו מרצועת עזה
עזה. קרדיט: דובר צה"ל

נציין כי בעוד שביידן תמך בתחילה במלחמת ישראל נגד חמאס – עושה רושם שהנשיא האמריקני הופך ליותר ויותר ביקורתי כלפי התנהלות הממשלה הישראלית ובראשה נתניהו.

כזכור, ביום חמישי שעבר קיימו ביידן ונתניהו שיחת טלפון, שבמהלכה, לפי הבית הלבן, הנשיא "הבהיר את הצורך בישראל להכריז וליישם סדרה של צעדים ספציפיים, קונקרטיים ומדידים כדי להתמודד עם פגיעה באזרחים, סבל הומניטרי ובטיחותם של עובדי סיוע".

ביידן פתרון שתי המדינות
הנשיא ביידן. קרדיט: מארק ניימן, לע"מ

עוד נמסר בהודעה כי "הוא הבהיר כי מדיניות ארה"ב ביחס לעזה תיקבע על סמך הערכתנו לפעולה המיידית של ישראל בנושאים אלה".

פקידים אמריקאים אמרו מאוחר יותר ל-NBC News שביידן הזהיר את נתניהו במהלך השיחה שארה"ב עלולה להתנות את הסיוע הצבאי לישראל בצעדים שתינקוט כדי להתמודד עם חששות הומניטריים בעזה ולהגיע להפסקת אש בהקדם האפשרי.

לעדכונים והרחבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן