חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

6 שנים אחרי: כתב אישום הוגש נגד הח"כ לשעבר בגין הסתה

אל ג'זירה לסגור
אילוסטרציה: אנספלאש

כתב אישום הוגש נגד מיכאל בן ארי, חבר כנסת לשעבר ומייסד מפלגת "עוצמה יהודית", בגין הסתה לגזענות. כתב האישום מייחס לו עשרות התבטאויות פומביות בין השנים 2017 ל-2023, בהן הסית נגד אזרחים ערבים בישראל.

בן ארי, תלמידו וממשיכו של הרב מאיר כהנא, כינה את האזרחים הערבים "אויבים", "גייס חמישי", "כובשים" ו"עם של רוצחים" בנאומים פומביים, בראיונות לתקשורת וברשתות החברתיות שלו, בהן קהל של עשרות אלפי עוקבים. הוא אף קרא לעוקביו לשתף ולפרסם את דבריו.

כתב האישום טוען שבן ארי ייחס לאזרחים ערבים באופן גורף "אחריות ושיתוף פעולה" בפיגועי טרור שביצעו פלסטינים, והדביק בהם סטריאוטיפים שליליים, תוך שהוא טוען שהם "אלימים, אכזריים ורוצחים".

עוד נטען בכתב האישום, כי בן ארי טען שכלל האזרחים הערבים רוצים "לחסל", "לטבוח" ו"להשמיד" את כל היהודים, אמר שאינם שייכים לישראל אלא ל"ארץ מוצאם", וקרא "להוציא אותם מההיבטים הבסיסיים של החיים הנורמליים".

שוטר חמאס
אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה

במרץ 2019, פסל בית המשפט העליון את בן ארי מלהתמודד בבחירות לכנסת בשל עברו בהסתה, מה שהוביל בסופו של דבר לכך שהפעיל הימני והשר לביטחון לאומי הנוכחי, איתמר בן גביר, נטל את השליטה במפלגה.

בן ארי ומייסדי "עוצמה יהודית" אחרים פרשו מהמפלגה לאחר שנטענו שבן גביר מוביל אותה לכיוון מתון יותר ונטש את דרכו של כהנא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן