...
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

50 משורדי הנובה התאבדו: "אין ביטחון בישראל" | צפו

50 משורדי הנובה התאבדו
חלק מהשטח בו התקיים פסטיבל הנובה. קרדיט: קובי גדעון, לע"מ

שורדי הטבח הנורא במסיבת הנובה, שהתרחש ב-7 באוקטובר, השתתפו הבוקר (שלישי) בדיון מיוחד בוועדת הכנסת לביקורת המדינה, בראשות ח"כ מיקי לוי. במהלך הדיון, דנו חברי הכנסת ובני משפחות ההרוגים בטיפול הרשויות בשורדים ובצורך בחקירה מעמיקה של האירוע.

"חברים שלי לא מצליחים להתאושש מהמראות שחוו"

גיא בן שמעון, אחד השורדים מהטבח, פרש את זיכרונותיו הקשים מהאירוע וטען כי הוא מוקף בחברים רבים שלא מצליחים להתאושש מהמראות שחוו. "אני חושב שאין אף מדינה שחייה את הטירוף הזה של חוסר הביטחון כמו בישראל", אמר בן שמעון בכאב. "יש קרוב ל-50 מתאבדים מהנובה, זה מספר שהיה נכון ללפני חודשיים ויכול להיות שמאז זה עלה".

דרישה לחקירה מעמיקה

בני משפחות ההרוגים וחברי הכנסת דרשו מהממשלה לפתוח בחקירה מעמיקה של הטבח, תוך שימת דגש על הטיפול הרשלני בשורדים. "יש עוד המון ניצולים שמאושפזים בכפייה", חשף בן שמעון. "חברים שלי לא קמים מהמיטה, גם אני בקושי מתפקד. הבאתי כלבה שתעזור לי לשרוד את היום יום של החיים.

הצורך בסיוע מיידי לשורדים

השורדים וחברי הכנסת הדגישו את הצורך בסיוע מיידי ומקיף לשורדים, הן מבחינה פסיכולוגית והן מבחינה כלכלית. "אנחנו לא נצליח לעשות את זה בלי הסיוע", אמר בן שמעון. "אני ראיתי אנשים פתוחים מכדורים ונשים צורחות עד שהן מתות".

ביקורת על טיפול הרשויות

חברי הכנסת מתחו ביקורת חריפה על טיפול הרשויות בשורדים. "המדינה נכשלה בטיפול בשורדים", אמר ח"כ מיקי לוי. "חובת המדינה לסייע להם בכל דרך אפשרית".

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.