...
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שלב אחרי שלב: זה המועד בו צה"ל יציג את תחקירי ה-7 באוקטובר

שיקום ערי הדרום
קיבוץ בארי. קרדיט: מארק ניימן, לע"מ

לאחר מספר חודשי עבודה על התחקירים, ועשרות מוקדי קרבות ותחקירים בכל זרועות ואגפי הצבא, צה"ל יחל להציג לציבור בחודש הבא את התחקירים המלאים למחדל 7 באוקטובר ולקרבות הבלימה בעוטף.

התחקירים יוצגו בחלקים, על פני תקופה של כ-6-8 שבועות, החל מתחילת חודש יולי, וזאת לאחר שהרמטכ"ל הרצי הלוי יסכם אותם.

הרמטכ"ל רפיח
הרמטכ"ל הרצי הלוי. קרדיט: דובר צה"ל

בין היתר, יוצגו תחקירים על התפתחות התפיסה מול רצועת עזה, בדגש על הגבול, החל משנת 2018, אז החלו "צעדות השיבה" על הגדר. תחקירים אלו יוצגו בסיום התהליך, והם יכללו מסקנות וממצאים על התפתחות המודיעין ותפיסת ההגנה, ועל מנעד התכניות האופרטיביות שהוכנו בשנים אלו נגד האיום ברצועה.

בצה"ל מדגישים כי מדובר בתחקירים שנועדו לנתח וללמוד את האירועים לטובת למידה והפקת לקחים, וכי לא מדובר בתחליף לוועדת חקירה ממלכתית או לבדיקה חיצונית של מבקר המדינה, שיבחנו גם היבטים רחבים יותר וילכו יותר שנים אחורה.

קיבוץ בארי לא מכבד
קיבוץ בארי. קרדיט: קובי גדעון, לע"מ

ביחס לקרבות הבלימה בעוטף, צה"ל יציג 40 תחקירים שונים על מוקדי הקרבות השונים. לכל תחקיר מונה קצין בסדיר או במילואים, מדרגת סא"ל ועד אלוף.

בשל הסערה הציבורית בנושא ורגישות הסוגיה, תחקיר הקרב בבארי יוצג ראשון, ע"י האלוף במיל׳ מיקי אדלשטיין שהופקד עליו. התחקירים על הקרבות בעוטף יוצגו תחילה למשפחות הנפגעים והנרצחים באירועים אלה, ורק לאחר מכן לציבור הרחב.

ריאיון טייס חיל האוויר מלחמה בצפון
צילום: דובר צה"ל

במסגרת הצגת התחקירים, יוצג גם תחקיר על ליל 7 באוקטובר – שיכלול את חלקם של כלל הגופים הצה"ליים הרלוונטיים באותו לילה: פיקוד הדרום, אמ"ן, חיל האוויר, אגף המבצעים וחיל הים.

בצה"ל אומרים כי הם רואים חשיבות גדולה בהצגת התחקירים לציבור באופן מלא ושקוף, ומדגישים: "מדובר במבחן גדול לאמון הציבור בצה"ל".

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.