...
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רכבת ישראל מודיעה: בדרך לשתי תחנות רכבת נוספות בירושלים | כך זה יראה

רכבת ישראל. קרדיט: לע"מ

יצחק נבון – מאחורייך: משרד התחבורה ורכבת ישראל מקדמים את פרויקט הארכת תוואי מסילות "דוד המלך" לירושלים כחלק מתוכנית הפיתוח האסטרטגית לשנת 2040 שעתידה לתת מענה לכ-300 מיליון נוסעים בשנה.

הרחבת הקו כוללת בנייה של שתי תחנות רכבת חדשות במרכזה של העיר – "ירושלים מרכז" ו"ירושלים חאן. הארכת הקו תאפשר הפעלה של 13 רכבות, מידי שעה, לכל כיוון, שיתנו מענה לכ-20 אלף נוסעים בשעה בשני הכיוונים, זאת בניגוד לקיבולת של שש רכבות בשעה המתאפשרת כיום כאשר תחנת הקצה היא תחנת יצחק נבון.

כחלק מקידום הפרויקט, פרסמה בימים האחרונים רכבת ישראל מכרז להקמת תחנת הרכבת "ירושלים מרכז" (הדוידקה) שתמוקם במרכז עיר הבירה בסמוך לרחובות יפו וקינג ג'ורג', ותאפשר גישה נוחה למערכות תחבורה ציבוריות נוספות כמו הרכבת הקלה.

כך זה יראה – מבנה הכניסה הראשי לתחנת "ירושלים מרכז". קרדיט: פלג אדריכלים

המכרז הינו חלק משלבי הביצוע הראשונים של הפרויקט (קידום ביצוע) וכולל את הקמת תשתיות התחנה, עבודות חפירה ודיפון של מבנה התחנה הראשי, עבודות תימוך ושימור מבנים. העבודות צפויות להתחיל בחודש נובמבר הקרוב, בכפוף לסיום של ההליך המכרזי.

עבודות ההקמה של תחנת "ירושלים מרכז" יכללו הקמת אולם נוסעים עיקרי, אליו תתאפשר גישה מצומת הרחובות יפו, הנביאים וראול ולנברג. מערבית לאולם זה, יוקם אולם נוסעים נוסף בצומת הרחובות יפו, שטראוס והרב אגן.

התחנה תכלול שני רציפי אי מקורים באורך של 400 מ' שישרתו ארבע מסילהות מחושמלות, אליהן תתאפשר גישה באמצעות 14 מעליות (שמונה מעליות באולם הנוסעים העיקרי ושש מעליות באולם הנוסעים המשני) וארבעה דרגנועים שיוקמו בכל אחת מהכניסות לתחנה ויאפשרו הפעלת כיוונים גמישה בהתאם לביקוש.

כך זה יראה – הדמיית מבנה הכניסה הראשי לתחנה – מפלס תחתון. קרדיט: פלג אדריכלים

התחנה החדשה, שתוקם כחלק מהארכת התוואי התת קרקעי לעיר הבירה, תהיה נגישה לחלוטין עבור אנשים עם מוגבלויות כמו כל תחנות רכבת ישראל, ותאפשר לנוסעים גישה ישירה ונוחה למרכז העיר ירושלים ולאזורי בילוי מבוקשים כמו שוק מחנה יהודה, רחוב יפו והכותל המערבי.

בנוסף, שני מבני התחנה יאפשרו גישה לתחבורה הציבורית הענפה הקיימת באזור כמו לשני קווי הרכבת הקלה – הקו האדום הקיים כיום, והקו הכחול שעתיד להיבנות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.