...
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רוטמן קבע: ההצבעה על חוק הרבנים נדחתה – זו הסיבה

שמחה רוטמן, מיוזמי ההצעה. צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט ח"כ רוטמן הודיע על דחיית ההצבעה על הצעת חוק שנועדה לשנות באופן משמעותי את אופן בחירת הרבנים העירוניים, זאת בעקבות התנגדות נחרצת מצד מספר רב של חברי כנסת.

רוטמן הודיע על דחיית ההצבעה בשל חוסר תמיכה מספקת בתוך הוועדה, ומתח ביקורת חריפה על חברי הכנסת משה סעדה וטלי גוטליב מהליכוד, שהביעו התנגדות פומבית לצעד המדובר.

"עיסוק באינטרסים": ח"כים מהליכוד יוצאים נגד החוק שיסייע לרבנות הראשית

"זוהי חרפה ובושה", אמר רוטמן, והתלונן שאחרי כל הנושאים שבהם שמרו על שתיקה, כמו "ההתחמקות" של הממשלה ברפיח, הם בוחרים להתנגד דווקא לנושא זה.

אם תאושר, הצעת החוק עלולה לעלות למשלם המסים עשרות מיליוני שקלים בשנה בשכרם של מאות רבנים שכונתיים חדשים שיועסקו על ידי העיריות.

מרד בליכוד
ועדה בכנסת. אילוסטרציה, צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

מתנגדי החוק טוענים שהוא יועיל למפלגת ש"ס בכך שיספק משרות ל"עסקנים" שלה ויגדיל את השפעת הרבנות הראשית הן על מינוי רבנים והן על אופן פעילותם.

במהלך הדיון היום התעוררו התנגדויות מצד חברי כנסת הן מהקואליציה והן מהאופוזיציה להחזרת החוק. גוטליב אף קטעה את הדיונים שוב ושוב בעת שרוטמן קרא לסדר.

טלי גוטליב ערסית
קרדיט: דני שם טוב, נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

גם יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס התנגד לחוק, והאשים את רוטמן בהשתקת קולו. במהלך הדיון הורה רוטמן להוציא את ח"כ יוראי להב-הרצנו מיש עתיד מהאולם לאחר שהתבטא בחריפות נגד החוק.

בציוץ בטוויטר הגדיר להב-הרצנו את ישיבת הוועדה כ"מופע האימים של רוטמן, שפשוט זרק אותי מהוועדה רק כי שאלתי שאלה על סעיף בחוק". הוא טען: "החוק הזה הוא חרפה מוסרית, ואמשיך להתנגד לו בכל כוחי", אמר.

לכל העדכונים הכי מעניינים בזמן אמת לחצו כאן והיכנסו לקבוצת הוואטסאפ של חדשות פרופר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.