חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עשרות חשבונות מזויפים: הקמפיין הסודי של הממשלה ומשרד התפוצות נחשף

קהילת הלימונים
אילוסטרציה: אנספלאש

משרד התפוצות מימן בשנה שעברה קמפיין באמצעות חשבונות מדיה חברתית מזויפים, שנועד להשפיע על חברי קונגרס אמריקאים ועל הציבור האמריקאי באמצעות מסרים פרו-ישראליים.

כך מדווח הבוקר (רביעי) ה"ניו יורק טיימס", תוך שהוא מצטט ארבעה עובדים ומקורבים לשעבר במשרד, וכן מסמכים המתעדים את הפעילות.

פייסבוק. קרדיט: אנספלאש

מטרת הקמפיין: הקמפיין נועד לגייס תמיכה ציבורית במלחמה המתמשכת נגד חמאס בעזה, וכעת "הניו יורק טיימס" קושר את הפעילות ישירות לממשלה.

חברת השיווק הישראלית "סטואיק" קיבלה מהמשרד כ-2 מיליון דולר לביצוע המבצע. בשיאו, הופעלו מאות חשבונות מזויפים שהתחזו לאמריקאים ופרסמו פוסטים שפנו בעיקר לנבחרי ציבור שחורים ודמוקרטים.

בין היתר – הפוסטים קראו להם להמשיך ולתמוך בסיוע צבאי לישראל. בתוך כך, עושה רושם שחברת Meta, בעלת פייסבוק ואינסטגרם, לא התלהבה מהרעיון, ו"שיבשה את הפעולה" מאז השבוע שעבר, כך מדווח ה"טיימס".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן