חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרצוג מגבה את הרמטכ"ל לאחר המתקפה של סמוטריץ': "סומך עליו"

הרצוג פיגוע רוסיה
נשיא המדינה יצחק הרצוג. צילום: עמוס בן גרשום, לע”מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג יצא היום (שני) להגנת הרמטכ"ל הלוי בעקבות הביקורת שהטיחו בהם שרים, ובראשם בצלאל סמוטריץ' על רקע סערת המינויים. "אני סומך על צה"ל ומפקדיו, מאחרון החיילים ועד ראש המטה הכללי", אמר הרצוג. "אני מאמין שהם מקבלים החלטות שקולות, אחראיות ומקצועיות".

הנשיא התייחס לחשיבות האחדות בעת הזו ואמר: "אסור לנו לחזור לימים שקדמו לשבת השחורה. אסור לנו לשוב למילים המשתלחות, לשנאה ולפילוג. אם יש משהו שנוכל להישבע בו לזכרם של הנופלים הוא שמותם לא היה לשווא. ללא אחדות ושיח מחבר אנחנו עלולים לפגוע בניצחון".

הרצוג הדגיש את האתגרים הביטחוניים שעדיין ניצבים בפני ישראל, וקרא לחזק את החיילים והמפקדים. "האתגרים מולם אנו עומדים לא קטנו", אמר. "עדיין לא השבנו את אחינו ואחיותנו החטופים הביתה, עדיין לא ייבשנו את ביצת הטרור, עדיין לא חלפה סכנת ירי טילים מעזה. ללא אחדות ושיח מחבר אנחנו עלולים לפגוע בניצחון".

כזכור – שר האוצר בצלאל סמוטריץ' יצא אתמול במתקפה חריפה כנגד כוונת הרמטכ"ל הרצי הלוי לערוך סבב מינויים חדש בצה"ל. לטענת סמוטריץ', הרמטכ"ל והמטכ"ל נושאים באחריות לאסון השבעה באוקטובר, ועל כן אין הם רשאים לבצע מינויים משמעותיים.

"המטה הכללי של צה"ל הביא עלינו את אחד האסונות הגדולים בתולדות המדינה", אמר סמוטריץ' בראיון לחדשות 12. "זה כישלון ארוך שנים, ואין להם את המנדט לבחור את המפקדים הבאים".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן