חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רשת הונאה: כך צמד עורכי דין גנבו והשתלטו על נכסי עריריים שנפטרו

שוטר חמאס
אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה

פרקליטות המדינה הגישה היום (שני) כתב אישום חמור נגד חאלד ונור בדוי, עורכי הדין זוהיר דכה ודניאל וגנר, בגין עבירות של זיוף, מרמה, גניבה ועוד. כתב האישום מתאר כיצד הנאשמים פעלו יחדיו במשך שנים, במטרה להשתלט על נכסיהם של עריריים שנפטרו.

שיטת הפעולה: הנאשמים זייפו צוואות, הסכמי מתנה ומסמכים משפטיים אחרים, תוך הצגת מצג שווא כאילו המנוחים הורישו להם את רכושם. בנוסף, הם גנבו כספים מחשבונות הבנק של המנוחים, מכרו את נכסי הנדל"ן שלהם ואף התחזו אליהם בפני גופים שונים.

קרדיט: אנספלאש

כך, לדוגמה, לגבי קשישים עריריים שהתגוררו באזור גוש דן פעלו הנאשמים לערוך צוואות מזויפות, הנחזות להיות של אותם הקשישים או הסכמי מתנה מזויפים שתוארכו טרם פטירתם. במסגרתם הורישו המנוחים או נתנו במתנה את כל רכושם לאנשים הפעלו בשיתוף פעולה עם הנאשמים.

לא פעם, במקביל לאותם ההסכמים והצוואות, ערכו הנאשמים תצהירים מזויפים וכוזבים בהם הצהירו אותם משתפי פעולה כי היו במערכות יחסים עם המנוחים ולעיתים אף הוסיפו תצהירים של אנשים נוספים על מנת לאמת את "הקשר" שהיה בין המנוחים למשתפי הפעולה.

"לגבי קשישים עריריים שהתגוררו באזור גוש דן פעלו הנאשמים לערוך צוואות מזויפות". אילוסטרציה: אנספלאש

במקרה אחד בו נדרשו מסמכים נוספים לצורך הוכחת הקשר בין אחד המנוחים למכרי הנאשמים, זייפה נור מסמך הנחזה להיות רכישת מצבה לאותו המנוח בשמה של המכרה. למשתפי הפעולה נהגו הנאשמים לתת סכומי כסף שנעו בין אלפי שקלים בודדים ולמאות אלפי שקלים.

בתוך כך, במקביל להגשת כתב האישום, דרשה פרקליטות המדינה לחלט את רכושם של הנאשמים. החקירה נמשכת, וייתכן שיוגשו כתבי אישום נוספים.

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן