חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

משרד הבריאות מעדכן: אלו הערים בהן אותרו יתושים הנגועים בקדחת הנילוס

קרדיט: אנספלאש

במסגרת פעילות ניטור, לכד המשרד להגנת הסביבה יתושים שאובחנו לאחר מכן במעבדות משרד הבריאות כנגועים בנגיף קדחת מערב הנילוס.

היתושים נלכדו במספר מוקדים במרכז הארץ וכן באילת ובמועצה אזורית איילות. בעקבות ממצאים אלו, הנחה המשרד להגנת הסביבה את הרשויות בישראל, בדגש על אלו בהן אותרו יתושים נגועים ועל אלו שדווח בהן על תחלואה של בני אדם בקדחת מערב הנילוס, להרחיב את מערך הניטור וההדברה.

קרדיט: אנספלאש

ד"ר שי רייכר, מנהל אגף מזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה, מעדכן כי "במהלך השבוע האחרון נלכדו יתושים הנושאים את נגיף קדחת מערב הנילוס בתל אביב, בהרצליה, בקריית אונו, בפתח תקווה, במועצה אזורית לב השרון ובמועצה מקומית אבן יהודה שבמחוז מרכז, וכן באילת ובמועצה אזורית איילות שבדרום הארץ".

בהתאם לתוצאות הניטור, הנחה המשרד להגנת הסביבה את כל הרשויות להגביר את מאמצי הניטור וההדברה. "מעבר לפנייה החוזרת של המשרד להגנת הסביבה לכלל הרשויות בישראל, אנו מבקשים מהציבור להתמגן מפני יתושים בהתאם להנחיות המשרד, זאת במטרה לסייע במאמץ הלאומי לצמצם את מפגע היתושים", אמר ד"ר רייכר.

קרדיט: אנספלאש

ד"ר אורן שטח כתבי, מנהל המחלקה למחלות זואונוטיות מהחטיבה לבריאות הציבור במשרד הבריאות, מסביר: במרבית המקרים מדובר במחלה קלה דמוית שפעת החולפת מאליה".

"תסמיניה העיקריים כוללים חום, כאבי ראש, חולשה, כאבי פרקים ושרירים, דלקת בלחמית העין, פריחה ולעיתים בחילות ושלשולים. סיבוכים נדירים אפשריים כוללים דלקת חדה של המוח או דלקת קרום המוח, ולעיתים נדירות אף מוות", פירט.

לכל העדכונים הכי מעניינים בזמן אמת לחצו כאן והיכנסו לקבוצת הוואטסאפ של חדשות פרופר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן