חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לאחר פסיקת בג"ץ – היועמ"שית קובעת: "יש לגייס מייד 3,000 תלמידי ישיבות"

קרדיט: לשכת עורכי הדין

בעקבות פסק דין בג"ץ שקבע כי לממשלה אין בסיס חוקי להעניק פטור גורף משירות צבאי לתלמידי ישיבות חרדיות, ועליה להפסיק להורות לצה"ל ולמשרד הביטחון שלא לגייס אותם, פנתה היועמ"שית בהרב-מיארה לממשלה וקבעה כי על מערכת הביטחון לפעול מייד לגיוס 3,000 תלמידי ישיבות.

"על מערכת הביטחון לפעול באופן מיידי לביצוע פסק הדין לגיוסם של תלמידי הישיבות החייבים בשירות צבאי, בהתאם לצרכי הצבא וליכולותיו," הדגישה היועמ"שית.

בג"ץ קבע: אין עוד בסיס חוקי לפטור משירות צבאי לתלמידי ישיבות

היא כתבה כי "במסגרת זו, מערכת הביטחון התחייבה לפעול כבר עתה לגייס 3,000 תלמידי ישיבות בשנת הגיוס הנוכחית, וזאת בנוסף למספר המתגייסים הממוצע בשנים האחרונות".

"מדובר במספר ראשוני לגיוס מיידי, שאינו משקף באופן מלא את צרכי הצבא הנוכחיים ואת קידום השוויון בנטל, ועל מערכת הביטחון לפעול להצגת תכנית גיוס הכוללת הגדלה של מספר זה".

מזכיר הממשלה היועמ"שית
צילום: נתן ווייל, לע"מ

היא הוסיפה כי "יש להימנע מכל פעולה להעברת כספים, באופן ישיר או עקיף, שיש בה משום תמיכה בפעילותם של אלה שנמנעים מגיוס, או שיש בה משום עקיפת פסיקתו האמורה של בית המשפט."

לפי היועמ"שית, "על מערכת הביטחון לפעול באופן מיידי לביצוע פסק הדין לגיוסם של תלמידי הישיבות החייבים בשירות צבאי, בהתאם לצרכי הצבא וליכולותיו כאמור לעיל, ועל-פי התחייבותה – לגייס 3,000 מתגייסים, בנוסף למספר המתגייסים הממוצע בשנים האחרונות.

חרדים מפגינים בירושלים
קרדיט: קובי גדעון, לע"מ

"במקביל, יש להציג תכנית גיוס, הכוללת נקיטת הצעדים הדרושים לשם מיצוי פוטנציאל הגיוס ולהגדלת המספר האמור של 3,000 מתגייסים, לאור צרכי הצבא הנוכחיים ולשם קידום השוויון בנטל."

"יוזכר," ציינה היועמ"שית, "כי בהתאם לפסיקת בית המשפט, חובתה של מערכת הביטחון לגייסם של תלמידי הישיבות קמה כבר ביום 1.7."

לכל העדכונים הכי מעניינים בזמן אמת לחצו כאן והיכנסו לקבוצת הוואטסאפ של חדשות פרופר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן