חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יש ממה לדאוג? חיידק אוכל בשר מתפשט במהירות ביפן: "מוות תוך 48 שעות"

חיידק אוכל בשר
אילוסטרציה: אנספלאש

יפן חווה זינוק חד במקרים של מחלה הנגרמת על ידי חיידק "אוכל בשר" נדיר, כך דיווחו אמש (שני) בעיתון בלומברג. החיידק עלול לגרום למוות תוך 48 שעות, והתפשטותו החלה לאחר שהמדינה הקלה במגבלות הקורונה.

המכון הלאומי למחלות מדבקות (NIID) דיווח נכון ל-2 ביוני על 977 מקרים של החיידק אוכל הבשר, או בשמו המקצועי תסמונת 'הלם רעיל סטרפטוקוקי' (STSS) – מספר העולה על שיא של 941 המקרים שדווחו בשנה שעברה. NIID עוקב אחר התפרצויות המחלה מאז שנת 1999.

אילוסטרציה: אנספלאש

תסמונת 'הלם רעיל סטרפטוקוקי' היא סיבוך חמור של זיהום בסטרפטוקוקוס מקבוצה A עם שיעורי תמותה גבוהים. ממומחים ציינו כי זיהוי מהיר, תמיכה טיפולית נמרצת בשלב מוקדם וטיפול כירורגי – חיוניים לטיפול בחולים אלה.

סטרפטוקוקוס מקבוצה A (GAS) גורם בדרך כלל נפיחות וכאבי גרון אצל ילדים, המוכרים כ"דלקת גרון סטרפטוקוקית". התסמינים הראשונים של STSS כוללים לעתים קרובות חום וצמרמורות, כאבי שרירים, בחילות והקאות.

אילוסטרציה: אנספלאש

כעבור 24 עד 48 שעות מהופעת התסמינים הראשונים, מתפתח לחץ דם נמוך. לאחר מכן, STSS מחמיר במהירות עם מצבים חמורים כמו: לחץ דם נמוך (היפוטנסיה), אי תפקוד איברים (סימנים נוספים לכך שאיברים אינם מתפקדים), טכיקרדיה (קצב לב מהיר מהרגיל) וטכיפנאה (נשימה מהירה).

הדיווח ציין כי סוגים מסוימים של חיידקים עלולים לגרום להתפתחות מהירה של תסמינים, כולל כאבים ונפיחות בגפיים, חום ולחץ דם נמוך. תסמינים אלה עלולים להוביל לנמק, קשיי נשימה, אי תפקוד איברים ומוות, כאשר אנשים מעל גיל 50 נוטים יותר למחלה.

אילוסטרציה: אנספלאש

"רוב מקרי המוות מתרחשים תוך 48 שעות", אמר קן קיקוצ'י, פרופסור למחלות מדבקות באוניברסיטת הרפואה לנשים בטוקיו, לפי בלומברג. "ברגע שחולה מבחין בנפיחות בכף הרגל בבוקר, היא עלולה להתפשט לברך עד הצהריים, והוא עלול למות תוך 48 שעות".

בתוך כך, קיקוצ'י ציין כי ייתכן ש-2,500 מקרים יתרחשו ביפן השנה בקצב הנוכחי של זיהומים, עם שיעור תמותה מפחיד ומדאיג במיוחד של 30%.

לכל העדכונים הכי מעניינים בזמן אמת לחצו כאן והיכנסו לקבוצת הוואטסאפ של חדשות פרופר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן