חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חמאס הודיע: אלו שני החטופים הראשונים שישוחררו במקרה של עסקה

חמאס הוראה
מחבלי חמאס. קרדיט: Hadi Mohammad. Creative Commons Attribution 4.0

ארגון הטרור חמאס הודיעה הבוקר (שלישי) כי אם וכאשר ייחתם הסכם הפסקת אש עם ישראל – שני חטופים בעלי אזרחות רוסית הם אלו שישוחררו ראשונים כמחווה לרוסיה.

מוסא אבו מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, אמר לסוכנות הידיעות הרוסית נובוסטי כי נושא שני החטופים הרוסים-ישראלים המוחזקים עדיין בעזה נדון בפגישה עם הנציג המיוחד של מוסקווה למזרח התיכון, מיכאיל בוגדנוב, בבירת רוסיה.

מצרים רפיח
קרדיט: דובר צה"ל

"הודענו לו שכאשר ישראל תקבל את הסכם הפסקת האש ושחרור החטופים, החטופים הרוסים יהיו בראש סדר העדיפויות, לכבוד חברותנו עם הפדרציה הרוסית", אמר.

אבו מרזוק טען עוד כי "אין חטופים רוסים המוחזקים על ידי חמאס", שכן כל החטופים הם ישראלים בעיני הארגון, אך ציין שרבים מהשבויים מחזיקים באזרחויות נוספות.

צה"ל תוצאות החקירה שני חיילים מבצע עזה
כוחות צה"ל ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

שני החטופים הרוסים-ישראלים שנותרו בידי חמאס הם אלכסנדר לובנוב, בן 32, ואלכסנדר טרופנוב, בן 28, המוחזק על ידי הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני.

נזכיר כי חטוף נוסף בעל אזרחות רוסית, אנדריי קוזלוב, חולץ במבצע נועז באור יום במרכז עזה בתחילת החודש יחד עם נועה ארגמני, אלמוג מאיר גאן ושלומי זיו.

הותר לפרסום: כוחותינו חילצו 4 חטופים בחיים מעזה | צפו

נציין כי בראיון נפרד לסוכנות הידיעות ספוטניק במהלך ביקורו במוסקבה, אבו מרזוק מתעקש על כך שרוסיה תהיה אחת מהערבות להסכם הפסקת אש אפשרי עם ישראל, כמשקל נגד לארה"ב שנתפסת כצדדית עם ישראל.

לכל העדכונים הכי מעניינים בזמן אמת לחצו כאן והיכנסו לקבוצת הוואטסאפ של חדשות פרופר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן