חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ועדת הכלכלה אישרה: הטבה חדשה ומשמעותית למשרתי המילואים

30 חיילי מילואים
קרדיט אילוסטרציה: דובר צה"ל

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, אישרה היום (ב') פה אחד לקריאה ראשונה את ההצעה של ח"כ חנוך מלביצקי לתקן את חוק כביש אגרה, על מנת לתת למשרתי מילואים החזר הוצאות על השימוש בכבישי אגרה בעת הנסיעה לשירות וממנו.

היו"ר ביטן הזכיר כי בתקופת המלחמה הושג סיכום, במסגרת דיונים שקיים בהצעה של ח"כ מיכל וולדיגר, לפיו משרדי האוצר והביטחון יישאו בעלויות ההחזר על נסיעה בכבישי אגרה, עד סוף שנת 2024 או עד תום המלחמה. בדיון נקבע כי הצעת החוק תיכנס לתוקף רק בינואר 2025 או בתום המלחמה, לפי המוקדם, לכן רק בהמשך החקיקה יטופל העניין התקציבי.

אילוסטרציה: אנספלאש

ח"כ מלביצקי אמר כי אם המלחמה תסתיים מוקדם יותר צריך להחיל את ההצעה מוקדם יותר, כדי שחיילי המילואים לא יצטרכו לספוג בעצמם את העלות. לדבריו, "משרד האוצר ימצא את המקור התקציבי הראוי לממן את הנסיעות של חיילי המילואים".

ראש אגף תכנון מילואים בצה"ל, סא"ל אבישג סבג ראובן, התייחסה להסדר שהושג באשר לתשלומים מאז תחילת המלחמה, ואמרה כי לקח זמן לגבש את הסכומים וההליך. היא הסבירה כי חיילי המילואים יוכלו להיכנס לאזור האישי שלהם באתר המילואים ולהעלות את הקבלות על השימוש בכביש שש מאוקטובר ועד אפריל. לדבריה, ההחזר יהיה בסכום של עד 300 שקלים בחודש, כאשר הממוצע הוא הרבה יותר נמוך מזה.

4 לוחמים בלבנון
קרדיט: דובר צה"ל

נציג אגף התקציבים באוצר, דניאל שוורץ, העריך כי סבסוד הנסיעות יעלה כ-100 מיליון שקלים. הוא הוסיף כי אין מקור תקציבי להקדים את הכניסה לתוקף של ההצעה. ח"כ מליצקי הגיב כי האוצר ימצא את המקור התקציבי ואמר כי לאוצר יש נטייה להגיש הערכות מופרזות וככה לקבור הצעות חוק. כאמור, בתום הדיון אושרה ההצעה פה אחד בקולותיהם של היו"ר ביטן, היוזם ח"כ מלביצקי וח"כ משה טור פז.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן