...
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הירי ביובל קסטלמן: המשטרה סגרה את התיק "אין חשד לשיבוש הליכי חקירה"

הירי ביובל קסטלמן
יובל קסטלמן ז"ל. קרדיט: באדיבות המשפחה

היום (רביעי) נפגשו נציגי מח"ש עם בני משפחת קסטלמן, ועדכנו אותם על החלטתם לסגור את הבדיקה שנפתחה בחשד לשיבוש הליכי חקירת נסיבות מותו של יובל קסטלמן ז"ל. כזכור, קסטלמן נורה למוות על ידי חייל מילואים לאחר פיגוע הירי שהתרחש בכניסה לירושלים ב-30 בנובמבר 2023.

במהלך הבדיקה, התגלו פערים בין הודעת משטרת ישראל לפיה לא נמצאו קליעים בגופת המנוח לבין ממצאי הנתיחה שבוצעה לאחר הוצאת המנוח מקברו. בעקבות זאת, הנחה פרקליט המדינה, בהיוועצות עם מנהלת מח"ש, כי מח"ש תקבל לידיה את חומרי החקירה בתיק, כדי לבחון האם עולה חשד לביצוע עבירה פלילית ע"י מי מהשוטרים שטיפלו באירוע.

יהודי פלסטיני תעודת זהות
אילוסטרציה (צילום: דוברות המשטרה)

מח"ש בחנה מגוון רחב של פעולות חקירה, ובהן גביית עדויות מגורמים רבים המעורבים באירוע, לרבות מהצוותים הרפואיים, הגורמים המשטרתיים השונים ובני משפחת קסטלמן. לאחר בחינת חומר הראיות והשתלשלות הדברים, נמצא כי התנהלות צוות החקירה אינה מגבשת חשד כי מי מגורמי המשטרה ביקש לשבש את הליכי החקירה.

ממצאי מח"ש קובעים כי מסקנתה השגויה של משטרת ישראל התבססה על חומר הראיות שהיה מונח בפניה באותה עת, אשר גרם לה להאמין בתום-לב ובכנות כי לא נמצאו קליעים בגופת המנוח.

למרות זאת, מח"ש מצאה כי התנהלות צוות החוקרים ומי מהשוטרים אינה מגבשת חשד לעבירה פלילית, היא מצדיקה בחינה מעמיקה ע"י הגורמים המוסמכים במשטרת ישראל והפקת הלקחים הנדרשים.

לעדכונים והרחבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.