חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הח"כים מעוצמה יהודית: "מקימים שדולה בכנסת להתחדשות ההתיישבות בעזה"

הלחימה 7 חודשים
עזה. קרדיט: דובר צה"ל

בעקבות קריאותיו של בן גביר להקים קהילות יהודיות בעזה לאחר טבח חמאס, שני חברי כנסת ממפלגתו "עוצמה יהודית", מודיעים על הקמת "שדולה בכנסת להתחדשות ההתיישבות היהודית ברצועת עזה".

בהודעה משותפת, חברי הכנסת צבי סוכות ולימור סון הר-מלך מציינים כי השדולה, שתוקם ביום שלישי בכנסת, נחוצה משום שבעקבות ההתנתקות מרצועת עזה והצפון השומרון "והטרור שבא בעקבותיה… התיישבות ברצועת עזה היא צעד הכרחי להגנת ביטחון ישראל ולהבטחת עתידה".

מצרים רפיח
קרדיט: דובר צה"ל

"רק על ידי נוכחות צפופה של התיישבות יהודית בכל רחבי עזה ניתן יהיה למנוע את המשך האיומים הטרוריסטיים ולרתיע את האויב", הם קובעים.

"רק התיישבות תביא ביטחון", אומר סוכות, פעיל התיישבות  בולט שנעצר מספר פעמים ואף נחשד בעבר במעורבות בהצתת מסגד בצפון השומרון. "רק ילדים יהודיים שמשחקים ברצועה יגרמו למחבלים של חמאס להבין שהם הפסידו".

קרדיט: דני שם טוב, נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

"כשיראו שהם מאבדים שליטה על עזה ומאבדים את אדמת עזה, יהיו מוכנים לשחרר חטופים בלי תנאים שמסכנים את קיום מדינת ישראל", הוא מוסיף.

סון הר-מלך, תושבת היישוב חומש בצפון השומרון, טוענת כי "אם לא נטמע שורשים יהודיים עמוקים באדמת עזה, האויב ימשיך להרחיב את טווח התקפותיו וימשיך לאיים עלינו".

קרדיט: דני שם טוב, נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

"ללא התיישבות, לא רק תושבי עוטף עזה, אלא גם תושבי הצפון וחלקים אחרים בארץ לעולם לא ירגישו בטוחים", היא אומרת.

נציין כי בעוד שראש הממשלה נתניהו התנגד לרעיון שישראל תשלוט בעזה לאחר המלחמה – 11 שרים ו-15 חברי כנסת מהקואליציה השתתפו בכנס המוני בינואר שקרא להתיישבות מחדש של יהודים וישראלים בלב רצועת עזה.

כמו כן – סקר שערך המכון לחקר המדינה באוניברסיטה העברית שפורסם בדצמבר האחרון מצא כי יותר ממחצית הישראלים מתנגדים לסיפוח רצועת עזה ולהקמת התיישבויות מחדש שעוקרו במהלך ההתנתקות מישראל בשנת 2005.

לכל העדכונים הכי מעניינים בזמן אמת לחצו כאן והיכנסו לקבוצת הוואטסאפ של חדשות פרופר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן