...
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הותר לפרסום: 8 לוחמים נהרגו בקרב בדרום רצועת עזה

הלחימה 7 חודשים
עזה. קרדיט: דובר צה"ל

אסון בדרום הרצועה: שמונה חיילי צה"ל נהרגו בתקרית קשה שאירע ביממה האחרונה בעזה, במסגרתה עלה הכוח על מטען נפץ בעיר רפיח בעת שנסעו בנגמ"ש הנדסי. יהי זכרם ברוך.

לפי שעה בצה"ל התירו לפרסום כי אחד החיילים שנפל באירוע הטרגי הוא סרן ווסים מחמוד בן 23, מבית ג'ן, סגן מפקד פלוגה בגדוד ההנדסה 601, בעוצבת עקבות הברזל (401).

סרן ווסים מחמוד ז"ל
סרן ווסים מחמוד ז"ל. צילום: דובר צה"ל

המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, השייח' מוואפק טריף כתב בעקבות האסון הכבד: "קיבלנו את הידיעה הקשה והכואבת על נפילת קצין צה"ל סרן ווסים מחמוד. העדה הדרוזית משלמת שוב ושוב מחיר כבד מנשוא".

"שוב אנו מגלים בשדה הקרב את השותפות והשוויון בנטל בשדה הקרב ובאובדן. שותפות זו וגם השוויון חייבים להיות גם בחיי היום יום, אך לא כך פני הדברים", כתב השיח טריף.

מצרים רפיח
קרדיט: דובר צה"ל

על פי חקירה ראשונית של צה"ל, כל החיילים נהרגו בתוך נגמ"ש מסוג "נמר משוריין".

החיילים נסעו בשיירה סביב השעה 5:00 בבוקר ביום שבת לאחר פעילות התקפית לילית נגד חמאס באזור תל סולטן שבצפון-מערב רפיח, במהלכה חיילים תחת חטיבת שריון 401 חיסלו כ-50 מחבלים, על פי צה"ל.

נגמ"ש "נמר" היה הרכב החמישי או השישי בשיירה, ובשלב מסוים הוא נפגע מפיצוץ עז. לא היה ברור מיד אם מדובר במטען שהונח מראש או שמא מחבלי חמאס התקרבו לנגמ"ש עם מטען חבלה והניחו אותו עליו ישירות.

צה"ל תוצאות החקירה שני חיילים מבצע עזה
כוחות צה"ל ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

הצבא בדק גם את האפשרות שחומרי נפץ שהיו מאוחסנים על גג הנגמ"ש תרמו לפיצוץ העז. בדרך כלל, פיצוצם של מוקשים וחומרי נפץ אחרים המאוחסנים על גג נגמ"ש לא אמור לגרום לפגיעות בחיילים בתוך הנגמ"ש.

בתוך כך – לא נשמעו יריות במהלך האירוע, והנגמ"ש לא עמד במקום כאשר התרחש הפיצוץ, כך על פי החקירה. מותם מביא את מספר החיילים שנהרגו במלחמה נגד חמאס ובפעולות לאורך גבול עזה ל-307.

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.