חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ההצבעה בוועדה על חוק הגיוס נדחתה; אדלשטיין: "יעבור רק בהסכמה רחבה"

ועדת חוץ ובטחון. קרדיט: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עדת החוץ והביטחון של הכנסת דחתה את ההצבעה על "חוק שירות ביטחון" זמני, שנוסח על ידי משרד הביטחון, אשר היה אמור להאריך בכמה חודשים נוספים את גיל הפטור משירות מילואים מחיילים מגיל 40 ומקצינים מגיל 45, זאת בשל מחסור בכוח אדם עקב המלחמה המתמשכת בעזה.

ההחלטה התקבלה לאחר שהוועדה לא הצליחה להגיע ל"הסכמה רחבה" כפי שדרש יו"ר הוועדה יולי אדלשטיין בנוגע לחוק, שנועד לפצות על המחסור בכוח אדם בצה"ל בעקבות הלחימה המתמשכת בעזה.

אדלשטיין ירון לוי
יולי אדלשטיין. צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

"סירבתי לגייס את הקואליציה. לא יהיה מצב שהארכת החוק תעבור על חרבם של חברי הקואליציה", אמר אדלשטיין. "או שכולנו נדחה את בקשת צה"ל או שכולנו נסכים על משהו. אין לי עניין אישי, סיעתי, מפלגתי או קואליציוני להעביר את זה. או שנסכים על משהו או שלא, אבל אנחנו ביחד."

חבר הכנסת גדי איזנקוט מהמחנה הממלכתי אמר בוועדה כי יתמוך בהארכה של שבועיים נוספים לחוק הזמני תוך כדי ניסיון לגבש פשרה בנושא גיוס חרדים, אך לדבריו האופן שבו החוק הועבר לוועדה ברגע האחרון "לא משדר רצינות".

איזנקוט הלחימה
קרדיט: דני שם טוב, נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בתוך כך, נציין כי נתניהו, יחד עם חברי קואליציה נוספים, ביקשו הבהרות מחבר הכנסת אדלשטיין (ליכוד) בנוגע לדבריו על חוק הגיוס ובאשר לדרישתו להעביר את החוק בהסכמה רחבה בלבד, כך מדווח ערוץ 12.

עוד על פי הדיווח – ראש הממשלה נתניהו הופתע מהדברים, שנראו כמתאימים לעמדתו של שר הביטחון יואב גלנט, שהצביע נגד הקריאה הראשונה של החוק בכנסת.

לכל העדכונים הכי מעניינים בזמן אמת לחצו כאן והיכנסו לקבוצת הוואטסאפ של חדשות פרופר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן