חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דיווח: כך ארה"ב ובריטניה סייעו לישראל במבצע לחילוץ החטופים

פסח נח"ל עזה
קרדיט: דובר צה"ל

על פי דיווח שפורם ביום שבת ב"ניו יורק טיימס" – מודיעין שהוענק על ידי ארצות הברית סייע לישראל לבצע את המבצע המוצלח לחילוץ ארבעת החטופים מרצועת עזה בסוף השבוע.

הדיווח, תוך ציטוט גורמים אמריקאים וישראלים בכירים שעודכנו בנושא, טוען כי צוות של גורמים אמריקאים בישראל סייע במבצע על ידי "סיפוק מודיעין ותמיכה לוגיסטית רבה".

הותר לפרסום: כוחותינו חילצו 4 חטופים בחיים מעזה | צפו

במבצע שנערך בשעות היום, חולצה נועה ארגמני מאתר אחד במחנה נוסייראת בעזה, בעוד שאלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו – חולצו יחדיו מבניין סמוך אחר.

גורם ביטחוני ישראלי בכיר שעודכן בפרטי מאמצי חילוץ החטופים צוטט באומרו כי צוותי איסוף וניתוח מודיעין מארה"ב ומבריטניה שהו בישראל במהלך המלחמה וסייעו לעמיתיהם לאסוף ולעבד מידע על החטופים.

המפקדים ממבצע החילוץ חוזרים לרגעי הדרמה: "האדרנלין עוד לא ירד"

הגורם הישראלי ציין כי הצוותים האמריקאים והבריטים לא השתתפו בתכנון מבצעי חילוץ החטופים, אך עם זאת, גורמים ישראלים ואמריקאים אמרו כי המודיעין הנוסף שסיפקו היה בעל ערך רב.

לפי הדיווח, הפנטגון וה-CIA סיפקו לישראל, בין היתר, מודיעין שנאסף מטיסות מל"טים מעל עזה. גורם ישראלי אמר כי ארה"ב ובריטניה הצליחו לספק מודיעין מהטיסות, כמו גם 'מודיעין סייבר', שישראל לא הצליחה להשיג בעצמה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן