...
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גנץ מתחייב: "אם אקים ממשלה – אביא תוכנית גיוס אמיתית גם לערבים"

גנץ ועדת חקירה
בני גנץ (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, להביא "פתרון מקיף ורחב" לסוגיית הגיוס אם יקים ממשלה, תוך שהוא מצהיר כי יביא "תוכנית שירות אמיתית הן עבור החרדים והן עבור הערבים".

בנאום בפני כנס הרצליה של המכון למדיניות ואסטרטגיה (IPS) באוניברסיטת רייכמן, אומר שר הביטחון לשעבר כי הוא "מוטרד" מכך שבית המשפט העליון נאלץ להתערב בנושא הגיוס בשל "שיקולים פוליטיים" שמנעו מהממשלה לטפל בנושא.

גנץ. צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת

"למרבה הצער, בדיאלוג שהיה לנו עם מנהיגי החרדים, עדיין לא הצלחנו להגיע למתווה נכון ואמיתי", הוא אומר, וקובע כי לא יתמוך בשום חוק "מומצא – התייחסות לחוק הגיוס הנמצא כעת בדיונים בוועדת החוץ והביטחון.

בהתייחסו למלחמה בעזה, קובע גנץ כי "אי אפשר להשמיד רעיון, אבל בהחלט אפשר וצריך להשמיד את היכולת לממש אותו", לדבריו, נדרש מאמץ של דור שלם כדי להתמודד עם נוכחות חמאס ב"זירה המקומית".

חמאס הוראה
מחבלי חמאס. קרדיט: Hadi Mohammad. Creative Commons Attribution 4.0

עם זאת, העדיפות הראשונה היא החזרת החטופים "אחרי תשעה חודשי גיהינום", הוא אומר. "אחרי שנסיים לפרק את התשתית הצבאית העיקרית של חמאס, הגיע הזמן להחזיר את החטופים שלנו גם במחיר כבד מאוד".

עם הפנים צפונה – גנץ קובע כי יש לאפשר למפונים הישראלים לחזור לבתיהם, "גם במחיר הסלמה", אך מזהיר שישראל תצטרך לשלם גם מחיר "כבד".

לכל העדכונים הכי מעניינים בזמן אמת לחצו כאן והיכנסו לקבוצת הוואטסאפ של חדשות פרופר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.