חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גנץ הודיע על פרישתו מהממשלה, נתניהו הגיב: "לא הזמן"

גנץ ועדת חקירה
בני גנץ (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הודיע ה​ערב (ראשון) על התפטרותו ממממשלת החירום. "נתניהו מונע מאתנו להתקדם לניצחון אמיתי", אמר גנץ. "ולכן אנו עוזבים היום את הממשלה החירום בלב כבד, אך מכל הלב."

"החלטות גורליות ואסטרטגיות נתקלות בהיסוס ובדחייה בשל שיקולים פוליטיים", אמר גנץ, תוך שהוא מבקר את התנהלות הממשלה הנוכחית.

קרדיט: דני שם טוב, נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בהמשך דבריו, גנץ קרא לקיום ,בחירות וקרא לנתניהו לקבוע תאריך מוסכם לקיומן. בנוסף, הוא הביע את תמיכתו בעסקת החטפים שהציג נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, תוך שהוא דורש מנתניהו לתמוך בה.

"אני דורש מהראש הממשלה לגלות את האומץ הנדרש כדי לעמוד מאחוריה ולעשות הכל כדי לקדם אותה", אמר.

ביידן התקיפה האיראנית
ביידן. קרדיט: קובי גדעון, לע"מ

כמו כן-  גנץ התנצל גם בפני משפחות החטופים. "עשינו הרבה – אבל נכשלנו במבחן. לא הצלחנו להחזיר הביתה רבים מהחטופים. האחריות היא גם שלי."

אל מול הביקורת – במסגרת נאומו שיבח גנץ את שר הביטחון גלנט, כינה אותו מנהיג אמיץ ונחוש, ואמר לו שעכשיו הגיע הזמן לא רק לומר מה נכון, אלא "לעשות את מה שנכון".

רפיח פינוי אוכלוסייה
גלנט. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

נתניהו מגיב לגנץ: "עכשיו זה לא הזמן"

זמן קצר בלבד לאחר מכן – נתניהו הגיב על דבריו של גנץ, ואמר: "ישראל נמצאת במלחמת קיום בכמה חזיתות. בני, עכשיו זה לא הזמן לעזוב את המאבק, זה הזמן לאחד כוחות."

"דלתי תישאר פתוחה לכל מפלגה ציונית שמוכנה לחלוק את העול ולסייע בהבאת הניצחון על אויבינו ולהבטיח את ביטחון אזרחינו", הוסיף והדגיש ראש הממשלה.

נתניהו עסקת החטופים
צילום: חיים צח, לע"מ

מלבדו – גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב להודעה בדרישה להצטרף לקבינט המלחמה. "הגיע הזמן לקבל החלטות אמיצות, להשיג הרתעה אמיתית ולהביא ביטחון לדרום, לצפון ולכל ישראל", אמר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן