...
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ברוב מוחץ: יאיר גולן ניצח בבחירות לראשות מפלגת העבודה

יאיר גולן חקירה
יאיר גולן. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יאיר גולן, ח"כ לשעבר במרצ וסגן הרמטכ"ל לשעבר, שהבטיח "לאחד את כל מפלגות השמאל בישראל" לגוף אחד, זכה בפריימריז של מפלגת העבודה עם 95.15% מהקולות.

גולן גבר על עזי נגר, פעיל ותיק במפלגה (0.77%), אבי שקד, סוציאליסט מיליארדר וטייקון הימורים מקוונים (1.89%), ועורך הדין ופעיל האנטי-שחיתות איתן לשם (1.76%).

לאורך היום הצביעו 31,353 חברי מפלגת העבודה, 60.6% מכלל הזכאים, בפריימריז שנערכו להחלפת היו"ר היוצאת מרב מיכאלי.

מיכאלי נצח יהודה
קרדיט: חיים צח, לע"מ

גולן, 61, לשעבר מפקד פיקוד הצפון ופיקוד העורף בצה"ל, כיום אלוף במילואים, הודח מתפקיד הרמטכ"ל ב-2018 בעקבות נאום שבו השווה מגמות עכשוויות בישראל ל"תהליכים מטרידים" שהתרחשו באירופה ערב השואה.

בהמשך כיהן כסגן שר האוצר בקואליציה קצרת הימים בהנהגת נפתלי בנט ויאיר לפיד, ולאחר מכן התמודד ללא הצלחה על ראשות מרצ לקראת הבחירות האחרונות.

גולן עשה כותרות וזכה לשבחים בשנה שעברה כאשר התנדב לקו החזית במהלך מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר וחילץ רבים מהחוגגים שנמלטו מהטבח בפסטיבל הנובה.

משפחות נרצחי הנובה לממשלה
חניון רעים. קרדיט: קובי גדעון, לע"מ

באירוע בחירות מקוון שהתקיים במרץ, אמר גולן כי נשבע "להקים מחדש את השמאל הציוני בישראל" וכי הוא מתמודד בפריימריז של העבודה "כדי לאחד את כל מפלגות השמאל בישראל, כל חברי תנועת המחאה שמוכנים להילחם על גורלה של ישראל, על ישראל כמדינה דמוקרטית ליברלית".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.