חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בליכוד משיבים להחלטת בג"ץ: "זהו לא הפתרון!"

נתניהו עסקת החטופים
צילום: חיים צח, לע''מ

לאחר שבית המשפט העליון קבע הבוקר (שלישי) פה אחד כי לממשלה אין עוד בסיס חוקי להעניק פטור גורף משירות צבאי לתלמידי ישיבות חרדיות, וכי עליה להפסיק להורות לצה"ל ולמשרד הביטחון שלא לגייס אותם – בתנועת הליכוד מגיבים על ההחלטה וקובעים כי זהו לא הפתרון לסוגיה המורכבת.

"הפתרון האמיתי לבעיית הגיוס הוא לא פסיקת בג"ץ שתהיה רלוונטית לתקופה קצרה בלבד, אלא השלמת חוק הגיוס ההיסטורי שנמצא כעת בהכנה לקריאה שנייה ושלישית בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת", כתבו בליכוד.

בג"ץ קבע: אין עוד בסיס חוקי לפטור משירות צבאי לתלמידי ישיבות

עוד נכתב כי: "תמוה שבג"ץ, שנמנע במשך 76 שנים לכפות בפסק דין את גיוס בני הישיבות, עושה זאת דווקא עכשיו, ערב השלמת חוק הגיוס ההיסטורי וכשגיוס החרדים האחרון היה הגבוה אי פעם".

בליכוד, בחרו להפנות אצבע מאשימה כלפי ראשי הממשלה הקודמת, בטענה שהתנגדותם לחוק ממחישה את רצונם להפיל את הממשלה: "החוק גובש ע"י מערכת הביטחון כשבני גנץ היה שר הביטחון ועבר בקריאה ראשונה בתמיכת בנט, לפיד וליברמן. עכשיו פתאום בנט, לפיד, ליברמן וגנץ מתנגדים לחוק כי הם אינם מעוניינים בגיוס חרדים אלא בהפלת הממשלה".

נפתלי בנט ויאיר לפיד. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לדברי מפלגתו של נתניהו: "בניגוד לטענתם החוק צפה תרחישי מלחמה ונערך להם, ובכל מקרה נעשות בו התאמות המתחייבות מהמצב הקיים. החוק מעלה באופן ניכר את שיעורי הגיוס של הציבור החרדי, קובע סנקציות כלכליות מוסדיות על אי עמידה ביעדים, ומכיר בחשיבות לימוד התורה".

לכל העדכונים הכי מעניינים בזמן אמת לחצו כאן והיכנסו לקבוצת הוואטסאפ של חדשות פרופר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן