...
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איראן החלה לתקוף: מאות כטב"מים וטילי שיוט שוגרו לעבר ישראל

איראן לתקוף הלילה
אילוסטרציה: אנספלאש

איראן החלה לתקוף: בשינוי טקטי משמעותי ממנהגה להשתמש במיליציות פרוקסי – צה"ל מאשר כי איראן שיגרה מאות מל"טים וטילי שיוט ישירות משטחה אל עבר ישראל. גם איראן אישרה כי משמרות המהפכה האסלאמית שלה (IRGC) פתחו במתקפת טילים ומל"טים נגד ישראל.

היערכות צה"ל

צה"ל הודיע ​​כי הוא מוכן ליירט את המל"טים, אך מערכות ההגנה האווירית אינן אטומות. יכולות היירוט של צה"ל כוללות מטוסים, כיפת ברזל, שרביט קסמים ומערכת החץ. בנוסף, הצבא יכול להשתמש בטשטוש GPS כדי להשבית סוגים מסוימים של מל"טים תוקפים.

כיפת ברזל. קרדיט: דובר צה"ל

משך המתקפה מאיראן

ייתכן שלמל"טים ייקחו שעות או יותר להגיע לישראל תוך חציית מדינות פוטנציאליות כמו עיראק, סוריה, ירדן, לבנון ואזורים אחרים. קיים חשש שטהרן או מיליציותיה עלולות גם לשגר טילים בליסטיים ארוכי טווח ורקטות אחרות אל עבר ישראל במקביל או כחלק מגל התקפות.

הרקע למתקפה

מתקפת הרפובליקה האסלאמית מגיעה לאחר שהאשימה את ישראל בהריגת מפקד בכיר במשמרות המהפכה האסלאמית, מוחמד רזה זהידי, ב-1 באפריל. זהידי ניהל את התקפות הפרוקסי של איראן נגד ישראל בלבנון ובסוריה, כולל שיתוף פעולה הדוק עם חיזבאללה.

אישור רשמי באיראן: ישראל חיסלה בכירים במשמרות המהפכה

איראן החלה לתקוף: מה יהיו ההשפעות?

• סגירת המרחב האווירי הישראלי: רשות שדות התעופה בישראל הודיעה ​​כי המרחב האווירי הישראלי ייסגר החל מהשעה 00:30 שעון מקומי.

טיסות לטהרן מתקפה איראנית
מטוס. אילוסטרציה: אנספלאש

• זיהוי מל"טים מעל עיראק: זמן קצר לאחר תחילת המתקפה האיראנית, הודיעו ​​גורמים עיראקיים כי המרחב האווירי של עיראק נסגר. מספר מל"טים נצפו טסים מכיוון איראן מעל מחוז סוליימאניה בעיראק, כך מסרו גורמי ביטחון שלושה לרויטרס ביום שבת.

• כוננות בירדן: מערכות ההגנה האווירית של ירדן מוכנות ליירט וליירט כל מל"ט או מטוס איראני שיפרו את המרחב האוורי שלה

בתוך כך הבית הלבן הודיע ​​כי "נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מקבל עדכונים שוטפים על המצב מצוות הביטחון הלאומי שלו ויפגש איתם אחר הצהריים בבית הלבן."

ביידן פתרון שתי המדינות
הנשיא ביידן. קרדיט: מארק ניימן, לע"מ

הבית הלבן הוסיף כי "המתקפה צפויה להתפתח לאורך מספר שעות." "הנשיא ביידן היה ברור: תמיכתנו בביטחון ישראל היא בלתי ניתנת לעורער. ארה"ב תעמוד לצד העם הישראלי ותתמוך בהגנתו מפני איומים אלה מצד איראן," הדגיש הבית הלבן.

התקיפה האיראנית: הגבלות התקהלות חדשות בכל הארץ

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.