חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סגנו של נסראללה מבהיר: "זה התרחיש בו נפסיק את הירי לישראל ללא דיון"

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה. קרדיט: Creative Commons Attribution 4.0

סגן מנהיג חיזבאללה, שייח' נאים קאסם, אמר לסוכנות הידיעות AP במטה הפוליטי של הארגון בפרברי ביירות הדרומיים, כי "אם תהיה הפסקת אש בעזה, נעצור ללא דיון".

קאסם הדגיש כי השתתפות חיזבאללה במלחמה בין ישראל לחמאס הייתה כחזית תמיכה בחמאס, בעלת בריתו. "אם המלחמה תסתיים, תמיכה צבאית זו כבר לא תתקיים".

הסלמה בצפון יוניפי"ל
קרדיט: משה מילר, לע"מ

עם זאת, הוא היה פחות ברור לגבי מה יקרה אם ישראל תיסוג אך לא תכריז על הפסקת אש, תרחיש שגורמים ישראלים ואמריקאים בוחנים כאפשרות לסיום העימות בצפון לפני שהוא יתגלגל למלחמה כוללת.

"אם מה שקורה בעזה הוא תערובת של הפסקת אש וחוסר הפסקת אש, מלחמה וחוסר מלחמה, אנחנו לא יכולים לענות עכשיו איך נגיב, כי אנחנו לא יודעים את צורתה, תוצאותיה והשפעותיה", אמר קאסם.

מחבל בכיר בחיזבאללה חוסל
מחבלי חיזבאללה. קרדיט: ללא

קאסם אמר שהוא לא מאמין שישראל מסוגלת או החליטה לצאת למלחמה בשלב זה. הוא הזהיר שאפילו אם ישראל מתכננת מבצע מוגבל בלבנון שאינו מתפתח למלחמה כוללת, היא לא צריכה לצפות שהלחימה תישאר מוגבלת.

"ישראל יכולה להחליט מה שהיא רוצה: מלחמה מוגבלת, מלחמה כוללת, מלחמה חלקית", אמר. "אבל היא צריכה לצפות שתגובתנו וההתנגדות שלנו לא יהיו במסגרת התקרה ובכללי ההתנהגות שקבעה ישראל… אם ישראל מנהלת את המלחמה, זה אומר שהיא לא שולטת בהיקפה או מי נכנס אליה".

לכל העדכונים הכי מעניינים בזמן אמת לחצו כאן והיכנסו לקבוצת הוואטסאפ של חדשות פרופר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן