מר עמוס שפירא יו"ר ועדת "החינוך בראי החינוך המיוחד" הגיש היום (שלישי) לשר החינוך יואב קיש את מסקנות הביניים כפי שגובשו על ידי חברי הוועדה:
מסקנות הביניים משפיעות דרמטית על מערכת החינוך כולה – בין המסקנות: עדיפות ראשונה לגיל הרך, הכשרה מתמשכת של צוותי החינוך, הקטנת הכיתות לממוצע 19 תלמידים בכיתה, מעבר ל-5 ימי לימוד במערכת.
בתוך כך, שר החינוך הודיע כי בכוונתו לאמץ את מסקנות הביניים והנחה את מנכ"ל המשרד להקים צוות ייעודי בראשותו כדי להתחיל בהערכות ליישומם עם הגשת ההמלצות הסופיות, תוך שיתוף פעולה עם כל הגורמים המעורבים לעשייה החינוכית.
שר החינוך, יואב קיש: "הנחיתי את מנכ"ל המשרד להקים צוות ייעודי בראשותו כדי להתחיל בהערכות ליישום. המורכבות ההולכת וגוברת עקב העלייה המואצת של מספר התלמידים עם צרכים מיוחדים, לצד נתוני השילוב הבלתי מספקים של אותם ילדים במערכת החינוך המשולבת, מחייבת אותנו, במבט צופה פני עתיד, לשינויים פרדיגמטיים בתפיסת העבודה האסטרטגית של מערכת החינוך כולה".