חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יותר מסתם טרנד: הכירו את המוצר מאליאקספרס שמציל חיים של חיילים

AliExpress אלי אקספרס עלי אקספרס
אלי אקספרס. קרדיט: אנספלאש

ד"ר אייל סלע, מנהל מחלקת אף אוזן גרון במרכז הרפואי גליל, מצא פתרון יצירתי ויעיל עבור פצועים, ביניהם נפגעי לחימה, המגיעים לבית החולים עם רסיסים באזור הראש והצוואר.

במהלך המלחמה, הגיעו למחלקתו פצועים רבים עם פצעי רסיסים באזור הראש והצוואר, כאשר ניתוחי הסרת הרסיסים ארכו זמן רב בשל קושי באיתורם.

אלי אקספרס. קרדיט: אנספלאש

מתוך תסכול, פיתח ד"ר סלע רעיון יצירתי: רכישת גלאי מתכות פשוט מ-AliExpress לאיתור מהיר של רסיסים באזור הראש והצוואר.

"איתור רסיסים ביד או ברגל קל יחסית, אך באזור הראש והצוואר זה מורכב בהרבה", מסביר ד"ר סלע, ומוסיף שמדובר בניתוח רגיש מאוד. "כל תזוזה קלה ימינה או שמאלה במהלך הניתוח עלולה לגרום לשיתוק עקב קרבה לעצבים ולכלי דם".

ניתוח בקע נתניהו
אילוסטציה: אנספלאש

ההשראה לרעיון הגיעה לאחר הגעתו של חייל שנפצע מירי חיזבאללה בלבנון, עם כדור בבסיס הגולגולת. "ידעתי היכן נמצא הכדור, אך למרות זאת, לא הצלחתי לאתר אותו במשך יותר משעה. במהלך הניתוח אמרתי לעצמי: 'אם היה לי גלאי מתכות, הייתי מוצא אותו במהירות'".

ד"ר סלע הזמין גלאי מתכות שמשמיע צפצוף בכל פעם שהוא מתקרב לרסיס. מאז, סייע הגלאי בהוצאת רסיסים מגופם של פצועים רבים, ביניהם חייל שנפצע לאחרונה במתקפת המל"טים בחורפיש.

בהם 2 לוחמים באורח קל: לפחות 10 פצועים מפגיעת כטב"ם בחורפיש

"הוא הגיע במצב קשה, עם רסיסים בצוואר ובגולגולת. פצע הכניסה היה במקום אחד והרסיס במקום אחר, כך שללא המכשיר, הניתוח היה עלול לקחת זמן רב מאוד, במיוחד מאחר והרסיסים היו במקומות רגישים במיוחד", אמר.

הוא סיפר: "גלאי המתכות קיצר משמעותית את ההליך, מנע סיבוכים וחתכים מיותרים". בעקבות ההצלחה הכבירה – הציג ד"ר סלע את "הפטנט" החדש שלו בכנס השנתי של האגודה הישראלית לכירורגיית אף אוזן גרון ומנתחי ראש וצוואר.

לכל העדכונים הכי מעניינים בזמן אמת לחצו כאן והיכנסו לקבוצת הוואטסאפ של חדשות פרופר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן