חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המפלגות החרדיות נגד בג"ץ: "אין כוח בעולם שינתק את עם ישראל מהתורה"

אריה דרעי ומשה גפני. צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

המפלגות החרדיות יוצאת הבוקר (שלישי) נגד פסק הדין של בג"ץ שקבע שאין בסיס משפטי לפטור של גברים חרדים מגיוס לצה"ל, וכי אלה העומדים בתנאי השירות חייבים להתגייס.

יו"ר יהדות התורה ושר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף כתב בטוויטר: "החלטת בג"ץ צפויה ומרה מאוד. מדינת ישראל הוקמה כדי להיות בית לעם היהודי שתורתו היא היסוד לקיומה. התורה הקדושה תנצח".

חבר הכנסת מיהדות התורה משה גפני הסתפק בציוץ פשוט אחד וכתב: "כאמור", תוך הפניה לפוסט קודם בו צפה את פסק הדין וטען ש"מעולם לא היה פסק דין של בג"ץ לטובת תלמידי ישיבות ולטובת הציבור החרדי".

"אין שם שופט אחד שמבין את ערך לימוד התורה ואת תרומתם של תלמידי הישיבות לעם ישראל בכל הדורות", כתב גפני בזמנו.

השר לענייני ירושלים ומורשת מאיר פרוש טען שההחלטה "מובילה בהכרח לשני מדינות" – האחת "המדינה שמנוהלת כיום" והשנייה בה תלמידי ישיבות "ילמדו תורה כפי שנהגו ללמוד במדינה שבן גוריון הכריז עליה".

"אין כוח בעולם שיכול לכפות על אדם שרוחו חפצה בלימוד תורה להימנע מכך", כתב.

יו"ר ש"ס, הרב אריה דרעי, הגיב גם הוא על פסיקת בג"ץ וכתב: העם היהודי שרד רדיפות, פוגרומים ומלחמות רק בזכות השמירה על ייחודיותו – התורה והמצוות. זהו הנשק הסודי שלנו מול כל האויבים, כהבטחת בורא עולם".

"גם כאן, במדינת היהודים, לצד לוחמנו היקרים המחרפים נפש מול האויבים, נמשיך לשמור מכל משמר על חברת לומדי התורה המקיימים אותה מתוך הדחק. הם אלו שמשמרים את כוחנו הסגולי ומחוללים ניסים במערכה", הדגיש.

הוא כתב לסיום כי "אין שום כוח בעולם לנתק את עם ישראל מלימוד התורה וכל מי שניסה זאת בעבר – נכשל כישלון חרוץ. שום פסיקה שרירותית לא תבטל את חברת לומדי התורה בארץ ישראל, שהיא הענף עליו כולנו יושבים.

לכל העדכונים הכי מעניינים בזמן אמת לחצו כאן והיכנסו לקבוצת הוואטסאפ של חדשות פרופר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן